- Liittynyt
- 25 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 2,292
Mun mielestä parannukset voisikin aloittaa juuri liityntäliikenteen vuorovälien synkronoimisesta. Esim. talviaikataulukaudella linjat h84 ja 86 lähtevät Herttoniemestä 3/4 minuutin välein. Eli pakostakin käy välillä niin, että joku auto lähtee lähes tyhjänä matkaan ja seuraava täyttyy etusiltaa myöten (eikä kaikki aina mahdu edes mukaan).
Metron nykyinen vuoroväli on minusta melko toimiva - tosin lähitulevaisuudessa taitaa paineet vuorovälin tihentämiseksi lisääntyä. Onhan matkustajamäärät kasvussa - ja sitten on vielä nämä uudet asemat asuntoalueineen.
Voisi myös miettiä, onko metron kuljettajien palkkamenot kuitenkaan niin suuret. 15 junaahan päivittäin on liikenteessä, joten kuljettajia ei ole läheskään niin paljoa kuin bussiliikenteessä ja kun ilmeistä on, että yhden metrojunan kapasiteetti ja suorite on bussiin verrattuna moninkertainen...
MODEDIT/kuukanko: Viesti on siirretty metron automatisointikeskustelusta, siksi ensimmäinen lause näyttää vähän hassulta näin ketjun alussa
Metron nykyinen vuoroväli on minusta melko toimiva - tosin lähitulevaisuudessa taitaa paineet vuorovälin tihentämiseksi lisääntyä. Onhan matkustajamäärät kasvussa - ja sitten on vielä nämä uudet asemat asuntoalueineen.
Voisi myös miettiä, onko metron kuljettajien palkkamenot kuitenkaan niin suuret. 15 junaahan päivittäin on liikenteessä, joten kuljettajia ei ole läheskään niin paljoa kuin bussiliikenteessä ja kun ilmeistä on, että yhden metrojunan kapasiteetti ja suorite on bussiin verrattuna moninkertainen...
MODEDIT/kuukanko: Viesti on siirretty metron automatisointikeskustelusta, siksi ensimmäinen lause näyttää vähän hassulta näin ketjun alussa
Viimeksi muokannut moderaattori: