- Liittynyt
- 24 Kesäkuu 2008
- Viestit
- 36
Joo, toki 1000mm raideleveydellä voi tehdä leveämmän vaunun, mutta kapea raideväli pakottaa pyörät tietylle kohdalle, josta luonnollisesti seuraa se, että käytävä on paktettu tietyn levyiseksi, joka taas pakottaa istuinten asetteluksi 4+4. Tästä taas seuraa ahtaat käytävät, sekä myös ahtaat istuinlooshit.
1435 raideleveydellä käytävä tulee huomattavasti leveämmäksi, joka sallii monia eri vaihtoehtoja istuinten sijoittelulle, mahdollistaen esim 1+2 sijoittelun, tai vaikka vaunun seinää myötäilevän sijoittelun, kuten esim Berliinissä on osittain joissain vaunuissa.
Onko Tampereen raideleveys jo päätetty, vai onko asia vielä kesken? Aiheuttaako 1524 raideleveyden tuoma suurempi kaarresäde merkittäviä ongelmia linjojen rakentamiselle keskustaan?
1435 raideleveydellä käytävä tulee huomattavasti leveämmäksi, joka sallii monia eri vaihtoehtoja istuinten sijoittelulle, mahdollistaen esim 1+2 sijoittelun, tai vaikka vaunun seinää myötäilevän sijoittelun, kuten esim Berliinissä on osittain joissain vaunuissa.
Onko Tampereen raideleveys jo päätetty, vai onko asia vielä kesken? Aiheuttaako 1524 raideleveyden tuoma suurempi kaarresäde merkittäviä ongelmia linjojen rakentamiselle keskustaan?