Täsmennetäänpäs. Oulussa on ajossa seuraavat K202:t ihan vakiolinjoilla:
#4, Linja 25
#7, Linja 25/26
#15, Linja 39 (aamulla käy lenkin linjalla 20)
#66, Linja 2
#89, Linja 15
Seuraavilla autoilla ei ole vakiolinjoja:
#14
#28
#51
#56
#63
#94
Linjan 28 (Kiiminki-H.Pudas) autoista ei ole viimeaikaisia havaintoja, mutta ainakin elokuussa toinen autoista oli #22, #56 voisi olla vahva ehdokas toiseksi autoksi. Keväällä tuota linjaa ajoi myös kaksi laatikko-wiimaa, joista toinen oli #51. Nyttemmin tuo auto on ajanut vähän missä sattuu.
Auto #17 on piilossa jossain kaikilta harrastajilta. Olisikohan jonkun lähipitäjän koululaisvuoroja tms. kelkkomassa? Ainoa havainto on lokakuulta 2009, eikä tuo ole muidenkaan harrastajien silmien edestä liian usein höylännyt. Jospa Muhokselta tämän yksilön löytäisi...
#30 makaa Koskilinjan varikolla, ollut siellä keväästä asti. Autosta hajosi ilmeisesti vaihdelaatikko.
Assamiehen mainitsema #42 on sen sijaan poistettu helmikuussa 2010:
http://pbl.1g.fi/kalusto/koskilinjapoisto.htm
Lisäksi kiinnostaisi, että mikähän auto käy linjan 39 13:00 lähdön Kaijonharjusta Heikinharjuun. Tässä vuorossa ei pääse Heikinharjusta takaisin Kaijonharjuun, kuten pääsee seuraavilla kahdella lähdöllä. Keväällä tätä lähtöä ajoi #14, mutta nyt autosta ei ole tietoa.
Koskilinjan K202:t ovat vm. 1989-1992. Kaikki laatikot paitsi #7 ja #15 ovat hankittu pääkaupunkiseudulta käytettynä. #7 ja #15 ovat juurikin näitä 1992 -vuosimallisia, ja niiden sisustuksessa on eroavaisuuksia, mm. 1+1+1 -ovitus vrt. pks-tulleiden 2+1+1 -ovitus, takaoven jälkeen ei ole istuimia, istuimet on kovat peltikupit jne.
---
Juuri nythän Oulussa on autoja aivan yli tarpeen, varikolla makaa autoja päivät pitkät. Ehkäpä näitä korkeita ajellaan loppuun, ja jos kabusseja vielä tänne perille saapuu niin lähtevät sitten suurin osa lopullisesti pois siinä vaiheessa. Laskeskelin joskus, että n. 5 korkeaa autoa tänne kumminkin jäisi vielä, jos kabusseja tulisi mahdollisessa seuraavassa sarjassa se viisi...