Mistä korvaavia raitiovaunuja Varioiden tilalle Helsinkiin?

Perillä pitäisi olla perjantaina. Mutta vielä on aikaa ennen kuin vaunu tulee linjalle. Välipalamannet käyvät Vallilassa läpi keveän helsinkiläistämisprosessin ja sitten on vielä koulutus edessä.
 
Tietoa ei ole, mutta edellisistä manneista päätellen Nr-tyyppinen kojelauta, virroitin, vaihteenkääntömagneetti, sitten tietysti meikäläinen radio, liva, kilvet... Edellisen mannesatsin ajokytkintä ei onnistuttu muuttamaan Nr-mäisemmäksi, saa nähdä miten näiden käy. Ja mitä sitten ulkopinnoille tehdäänkään...
 
Perillä pitäisi olla perjantaina. Mutta vielä on aikaa ennen kuin vaunu tulee linjalle. Välipalamannet käyvät Vallilassa läpi keveän helsinkiläistämisprosessin ja sitten on vielä koulutus edessä.
Onko kenelläkään tietoa, millä laivalla vaunu tulee ja mihin aikaan rantautuu?
 
Menee jo off-topiciksi, mutta voisihan eräistäkin puolalaisista kaupungeista tosiaan tuon Stettinin lisäksi käyttää myös nimiä Breslau, Danzig, ... :)
Vähän vanhaan viestiin vastaus, mutta voihan Łódźistakin käyttää kätevästi saksalaista nimeä Lodsch ilman minkäänlaisia "slaaveja" (vrt. skandit).
 
No nyt kroatialainen verkkolehti Nacional kuulemma "tietää", että Helsinki haluaa ostaa GT6-vaunuja Zagrebista.
zeljeznice.netissä kysellään, että voiko tämä olla totta. Niin kysyn minäkin.
 
No nyt kroatialainen verkkolehti Nacional kuulemma "tietää", että Helsinki haluaa ostaa GT6-vaunuja Zagrebista.
zeljeznice.netissä kysellään, että voiko tämä olla totta. Niin kysyn minäkin.
Ei yhtään huono idea ostaa tänne saman sarjan "Manne"-vaunuja, mitä täällä jo on. Toki saisi myös sitä vanhempaakin mallia. :)

Onkohan Vauriotramien lähtölaskentakello alkanut taas tikittää ja pitäisi saada pian korvaajia?
 
Viimeksi muokattu:
Jos joku nyt ei vielä seuraa Kroatian mediaa, niin täällähän siitä hankinta-asiasta alustavasti kerrotaan: Nacional

Niin, kyllähän kai kaikki Kroatian alkeet osaavat?
Kroatia-portaali
Suomi-Kroatia seura
Zagreb tramvaj pähkinänkuoressa
Venäjän kielen taidosta on hyötyä, sen avulla moni sana avautuu, slaavilaisia kieliä nääs.
Tuskinpa tuolla sanomalehdellä on mitään syytä palturia jauhaa. Helsingissä vaan kaiken pitää olla aina niin salaista, vasta sitten kun vaunu on pihassa, siitä saa kertoa.
 
Sikäli tuo pitää paikkansa, että Crotram-aiheisten Zagrebin-vierailuiden yhteydessä HKL:n edustajat ovat kyllä keskustelleet asiasta sikäläisten kollegojensa kanssa. Mitään päätöksiä asiassa ei kuitenkaan käsittääkseni ole.

Käytännössä suuremman manne-sarjan hankkiminen enteilisi mielesätni hyvin vahvasti Vario-kaupan purkua, ja ainakin tällä hetkellä Vario-diili tuntuu pitävän tyydyttävästi.
 
Sikäli tuo pitää paikkansa, että Crotram-aiheisten Zagrebin-vierailuiden yhteydessä HKL:n edustajat ovat kyllä keskustelleet asiasta sikäläisten kollegojensa kanssa. Mitään päätöksiä asiassa ei kuitenkaan käsittääkseni ole.

Käytännössä suuremman manne-sarjan hankkiminen enteilisi mielesätni hyvin vahvasti Vario-kaupan purkua, ja ainakin tällä hetkellä Vario-diili tuntuu pitävän tyydyttävästi.
Eri asia on, miten kauan Vaurio-diili pitää. Olikos asia niin, että toukokuussa pitäisi olla jo 28 Vauriovaunua yhtä aikaa liikennekunnossa? Epäilenpä, että siinä vaiheessa voi Bomban porukoilla nousta pian kädet pystyyn.

Mietinpä vain, onko vaunujen ostoaikomus Zagrebista todellakin vain keskusteluasteella? Taitaa olla vähän pidemmälle viety tuo asia, miksi muuten siitä olisi noin paljon paikalliseen lehteen kirjoitettu.
 
Takaisin
Ylös