Rattivaunu
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 24 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 5,964
Tästä ryhmästä ensimmäinen (517) on matkalla Helsinkiin.Kyllä se näin on. Ja Helsinkiin tulevat ovat annetun tiedon mukaan 503, 507, 510, 517, 519 ja 523.
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Tästä ryhmästä ensimmäinen (517) on matkalla Helsinkiin.Kyllä se näin on. Ja Helsinkiin tulevat ovat annetun tiedon mukaan 503, 507, 510, 517, 519 ja 523.
Viimeinkin ne tulevat, hienoa!Tästä ryhmästä ensimmäinen (517) on matkalla Helsinkiin.
Kojelautaa varmaan muutetaan, mutta mitähän kaikkea muuta tuo mahtaa pitää sisällään?Välipalamannet käyvät Vallilassa läpi keveän helsinkiläistämisprosessin ja sitten on vielä koulutus edessä.
Onko kenelläkään tietoa, millä laivalla vaunu tulee ja mihin aikaan rantautuu?Perillä pitäisi olla perjantaina. Mutta vielä on aikaa ennen kuin vaunu tulee linjalle. Välipalamannet käyvät Vallilassa läpi keveän helsinkiläistämisprosessin ja sitten on vielä koulutus edessä.
Vähän vanhaan viestiin vastaus, mutta voihan Łódźistakin käyttää kätevästi saksalaista nimeä Lodsch ilman minkäänlaisia "slaaveja" (vrt. skandit).Menee jo off-topiciksi, mutta voisihan eräistäkin puolalaisista kaupungeista tosiaan tuon Stettinin lisäksi käyttää myös nimiä Breslau, Danzig, ...
Edellisen mannesatsin ajokytkintä ei onnistuttu muuttamaan Nr-mäisemmäksi, saa nähdä miten näiden käy.
Ei yhtään huono idea ostaa tänne saman sarjan "Manne"-vaunuja, mitä täällä jo on. Toki saisi myös sitä vanhempaakin mallia.No nyt kroatialainen verkkolehti Nacional kuulemma "tietää", että Helsinki haluaa ostaa GT6-vaunuja Zagrebista.
zeljeznice.netissä kysellään, että voiko tämä olla totta. Niin kysyn minäkin.
...kroatialainen verkkolehti Nacional kuulemma "tietää", että Helsinki haluaa ostaa GT6-vaunuja Zagrebista...
Venäjän kielen taidosta on hyötyä, sen avulla moni sana avautuu, slaavilaisia kieliä nääs.Jos joku nyt ei vielä seuraa Kroatian mediaa, niin täällähän siitä hankinta-asiasta alustavasti kerrotaan: Nacional
Niin, kyllähän kai kaikki Kroatian alkeet osaavat?
Kroatia-portaali
Suomi-Kroatia seura
Zagreb tramvaj pähkinänkuoressa
Eri asia on, miten kauan Vaurio-diili pitää. Olikos asia niin, että toukokuussa pitäisi olla jo 28 Vauriovaunua yhtä aikaa liikennekunnossa? Epäilenpä, että siinä vaiheessa voi Bomban porukoilla nousta pian kädet pystyyn.Sikäli tuo pitää paikkansa, että Crotram-aiheisten Zagrebin-vierailuiden yhteydessä HKL:n edustajat ovat kyllä keskustelleet asiasta sikäläisten kollegojensa kanssa. Mitään päätöksiä asiassa ei kuitenkaan käsittääkseni ole.
Käytännössä suuremman manne-sarjan hankkiminen enteilisi mielesätni hyvin vahvasti Vario-kaupan purkua, ja ainakin tällä hetkellä Vario-diili tuntuu pitävän tyydyttävästi.