- Liittynyt
- 3 Heinäkuu 2005
- Viestit
- 184
Yllättävän usein tosiaan korkealattiaiset vanhukset tarjoavat uusia matalia autoja paempaa kyytiä, matalalattiaisuus kärsii vieläkin lapsentaudeista, valitettavasti. Mutta kehitys kehittyy. Tasaisinta ja laadukkainta kyytiä matalista tarjoavat mielestäni saksalaiset autot, Mersu ja MAN nyt vain yksinkertaisesti tuntuvat tietävän hyvän kaupunkiauton reseptin. tämä pätee niin ihan uusiinkin autoihin kuin jo vaikkapa todella valtavan kulutuksen kokeneisiin vm.1994 MB O405 autoihin Ateenassa. Perusasioita hyvälle kaupunkiautolle on täällä jo listattu useita, itselle tärkeimpiä ovat helppokulkuisuus matkustamossa, nykimätön voimansiirto, riittävä ilmanvaihto- eli avattavien räppänöitten pikainen lisäys olisi paikallaan, miellyttävät sisustusväri-ei sitä iänikuista ahdistavan synkeää harmaata, kunnolliset istuimet-Scalan parjatut etuosastaan ihmeen kallistetut istuimet ovat hölmöt. Jäähdyttävällä ilmastoinnilla ei ole merkitystä meidän ilmastossamme, kattokanavaston puhdistus ja jo mainuttu tuuletusikkunoitten määrän lisäys auttavat riittävästi. Helppokulkuisessa autossa ei ole näitä ihmeen suuren suosion saaneita piippuhyllyjä takimmaisen oven tukkeena.Pysähtymiskilpi voitaisiin tosiaan vaihtaa vanhaan tuttuun standardiin, eli keltaiseen hyvin näkyvään malliin.Autoja tulisi myös oikeasti huoltaa ja siivota riittävästi, sitä ei selvästikään nykyään tehdä, koska ne rämisevät Ikarukset kiusaavat linjoilla viikosta toiseen milloinko mikäkin tukitanko, ikkunalista, suojalevy tms. repsottaen.Samaa vikaa toki muittenkin koritehtaitten autoissa.