Entäs miten toimii pysäkkien näytöt?
Su-iltana 16.7.06 Töölön liikenne oli sekaisin ja mm. Lasipalatsin pysäkkinäyttö näytti omiaan. Esimerkiksi linjan 10 saapuessa pysäkille, näyttö vilkutti nollaa, ok (oik. se typerän näköinen pikku-o siellä vilkkui.) 10:n vaunu lähti siitä poikkeusreitille LP-RUN-RUU-TÖ ja pysäkin näyttö jatkoi nollan vilkuttamista sangen pitkään; ilmeisesti siihen asti, että ko. vaunu pääsi normaalireitilleen eli Töölön halli-pysäkille.
Parhaimmillaan Lasipalatsin näytössä oli 0 ja 1, joka on pienehkö vuoroväli sunnuntai-illalle.
Edellisten vastausten perusteella ymmärsin, että Helmi-systeemi on jokseenkin alkeellinen tässä suhteessa, mutta onko myös niin, että Helmi on niin alkeellinen, että vaikka vaunu on lähtenyt pysäkiltä (so. sulkenut ovensa ja lähtenyt liikkeelle,) niin Helmi ei havaitse sen lähtöä vaan kuvittelee edelleen vaunun olevan lähtemäisillään => vilkku-0? Jos kuskit olisivat ohjelmoineet systeemiin "poikkeusreitti-tilan," olisiko se auttanut?
Su-iltana 16.7.06 Töölön liikenne oli sekaisin ja mm. Lasipalatsin pysäkkinäyttö näytti omiaan. Esimerkiksi linjan 10 saapuessa pysäkille, näyttö vilkutti nollaa, ok (oik. se typerän näköinen pikku-o siellä vilkkui.) 10:n vaunu lähti siitä poikkeusreitille LP-RUN-RUU-TÖ ja pysäkin näyttö jatkoi nollan vilkuttamista sangen pitkään; ilmeisesti siihen asti, että ko. vaunu pääsi normaalireitilleen eli Töölön halli-pysäkille.
Parhaimmillaan Lasipalatsin näytössä oli 0 ja 1, joka on pienehkö vuoroväli sunnuntai-illalle.
Edellisten vastausten perusteella ymmärsin, että Helmi-systeemi on jokseenkin alkeellinen tässä suhteessa, mutta onko myös niin, että Helmi on niin alkeellinen, että vaikka vaunu on lähtenyt pysäkiltä (so. sulkenut ovensa ja lähtenyt liikkeelle,) niin Helmi ei havaitse sen lähtöä vaan kuvittelee edelleen vaunun olevan lähtemäisillään => vilkku-0? Jos kuskit olisivat ohjelmoineet systeemiin "poikkeusreitti-tilan," olisiko se auttanut?