Nokian linjojen kilpailutus

Tuo on tuota PirTilin siisteystason luokkaa, ei tosiaankaan hyvältä näytä. Onhan niiden useimmissa scanioissa perävalot hajalla, valot pimeänä kolhuja ja töhryjä kaikkialla, eikä niitä kiinnosta minkälaisessa kunnossa niiden autot ovat, osa uunituoreista volvoistakin on jo huonossa hapessa.

Mielestäni ei kannattaisi ruveta ihmettelemään sitä, jos liikennöitsijä saa linjoja, vaikka autot olisivatkin likaisia tai pienivaurioisia. Ei ne hirveesti vaikuta auton toimintaan. Mielestäni syyttävän sormensa voisi osoittaa huonoihin/kaahaileviin/alinopeuksilla ajaviin kuljettajiin firmasta riippumatta, (joita itse tosin käyttäisin yhtenä pääpainona liikennöitsijää valitessa.)
 
Mielestäni ei kannattaisi ruveta ihmettelemään sitä, jos liikennöitsijä saa linjoja, vaikka autot olisivatkin likaisia tai pienivaurioisia. Ei ne hirveesti vaikuta auton toimintaan. Mielestäni syyttävän sormensa voisi osoittaa huonoihin/kaahaileviin/alinopeuksilla ajaviin kuljettajiin firmasta riippumatta, (joita itse tosin käyttäisin yhtenä pääpainona liikennöitsijää valitessa.)
No kyllä se hieman vaikuttaa matkustamista, jos ei näe mikä linja on, eli kannattaako juosta.

Samoin jos ei ikkunasta näe ulos, on hirveän masentavaa. Tänään juuri olin ratikassa ja istuin ikkunalla josta ei nähnyt ulos mainosteippauksen takia.

Nuo mainosteippaukset pitäisi poistaa busseistakin kaikki, kyllä itse ainakin haluan nähdä ulos, eli ei kiitos mainosteippauksille tai likaisille ikkunoille. Nokian linjoilla ei onneksi mainosteippauksia ole.
 
Onkohan biokaasu Nyssen silmissä uusiutuvaa? Sitä olisi saatavilla Leppäkosken Lämmön kaasutankkausasemalla n. 100 m siitä missä Länsilinjat säilyttää autojaan Nokialla. Kevään aikana Koukkujärvelle Biomyllyyn aukeaa myös kaasutankkausasema.

No, veikkaan silti käytettävän biodieseliä.
Varmasti on ja sitä voisi tilaajan puolesta käyttää. Mutta teknis-taloudellisista syistä ei varmaankaan tulla näkemään biokaasuautoja näilläkään linjoilla.
 
Ei varmaan hirveän hyvä palvelu linjalla, kun laadun painoarvo vain kaksi.

Länsilinjat Liikenne Oy on sentään tasokas verrattuna esim. moniin muihin. Harmi, ettei Väinö Paunu Oy voittanut sitä kisaa kotiseudullaan.

Ihme, ettei Pohjolan Liikenne osallistunut kilpailutuksiin, ei varmaan kaupunkilainen maaseutu kiinnosta.
 
Onko tietoa mitä autoja nää 3 uutta ovat? uuden sukupolven Scania Citywide olis kyllä ihan tervetullut uutuus Tampereelle, varsinkin kun kotkamerkin edustajia on Tampereella sen verran vähän.
 
Jos nyt semantiikkaan uppoudutaan, niin Scanian logossa on aarnikotka, eikä kotka.

No mä nyt en ole mikään kotkalintujen asiantuntija tai muutenkaan mikään lintuasiantuntija, mut jokatapauksessa uuden sukupolven Scania Citywide olisi kyllä tervetullut uutuus Tampereelle varsinkin kun Scanioita on siellä niin vähän. ;)
 
Ei varmaan hirveän hyvä palvelu linjalla, kun laadun painoarvo vain kaksi.

Länsilinjat Liikenne Oy on sentään tasokas verrattuna esim. moniin muihin. Harmi, ettei Väinö Paunu Oy voittanut sitä kisaa kotiseudullaan.

Ihme, ettei Pohjolan Liikenne osallistunut kilpailutuksiin, ei varmaan kaupunkilainen maaseutu kiinnosta.

Niin, olihan Tottijärvi aikoinaan linjana 72 pitkään Paunun (ostettuaan Tottijärven Linjan) ja Sarkolankin suuntaan oli liikennettä (tosin vain nykyisen golfkentän lähettyville asti). Sinänsä väittäisin että eiköhän osalla Teiskon linjoja ole olosuhteet hyvin samankaltaiset kuin Tottijärvellä ja Sarkolassa.
 
Niin, olihan Tottijärvi aikoinaan linjana 72 pitkään Paunun (ostettuaan Tottijärven Linjan) ja Sarkolankin suuntaan oli liikennettä (tosin vain nykyisen golfkentän lähettyville asti). Sinänsä väittäisin että eiköhän osalla Teiskon linjoja ole olosuhteet hyvin samankaltaiset kuin Tottijärvellä ja Sarkolassa.

Ajoihan Paunu tässä ihan viime aikoina Sarkolaan muutaman vuoden :)

Viitapohjan ja Teisko kk:n lenkit on aika pitkälti olosuhteiltaan samanlaisia kuin joku Sarkola, mutta 90-linja itsessään on aika pitkälti 338-tietä suoraan ajamista
 
Ei varmaan hirveän hyvä palvelu linjalla, kun laadun painoarvo vain kaksi.

Länsilinjat Liikenne Oy on sentään tasokas verrattuna esim. moniin muihin. Harmi, ettei Väinö Paunu Oy voittanut sitä kisaa kotiseudullaan.

Ihme, ettei Pohjolan Liikenne osallistunut kilpailutuksiin, ei varmaan kaupunkilainen maaseutu kiinnosta.

Ei se laatupisteiden painottaminen hyvää palvelua takaa, vaan usein laatupisteitä tulee esim. kaluston ominaisuuksista (USB-pistokkeet, taittoistuimet, sähköovet jne.), joilla taas ei ole hirveästi tekemistä kulloisenkin kokonaisuuden liikennöinnin kannalta.

Harvoin kalusto kilpailutuksen myötä ainakaan huononee, sillä kilpailu on tälläkin saralla kovaa, ja monissakaan kilpailutuksissa ei pelkällä hinnalla pärjää, jos tarjottava kalusto on vanhaa.

Linjalla 71 tapahtui viime vuonna varsin merkittävä kaluston laadun parannus, kun Paunu vaihtui Länsilinjoihin, eikä muussakaan liikennöinnissä ole valittamista.
 
Ei se laatupisteiden painottaminen hyvää palvelua takaa, vaan usein laatupisteitä tulee esim. kaluston ominaisuuksista (USB-pistokkeet, taittoistuimet, sähköovet jne.), joilla taas ei ole hirveästi tekemistä kulloisenkin kokonaisuuden liikennöinnin kannalta.

Harvoin kalusto kilpailutuksen myötä ainakaan huononee, sillä kilpailu on tälläkin saralla kovaa, ja monissakaan kilpailutuksissa ei pelkällä hinnalla pärjää, jos tarjottava kalusto on vanhaa.

Linjalla 71 tapahtui viime vuonna varsin merkittävä kaluston laadun parannus, kun Paunu vaihtui Länsilinjoihin, eikä muussakaan liikennöinnissä ole valittamista.
Paunulla on paljon vanhoja busseja, tosin Länsilinjoilla on myös useita 2020 busseja täynnä erilaisia töhryjä.
En tiedä mikä käytäntö Länsilinjoilla on noihin, mutta Paunulla autot siirtynevät Nekalaan noiden takia vähän väliä siivottavaksi. Pirtilillä kun menee, niin on suoranainen taidenäyttely välillä.
 
Takaisin
Ylös