Norrköpingissä on viime aikoina tapahtunut suhteellisen paljon. Linjaa 2 on viime vuonna pidennetty etelässä Ljurasta Trumpetaregatanille, ja vielä tänä vuonna pitäisi valmistua projektin kolmannen ja viimeisen vaiheen edelleen Navestadiin. Ensimmäinen pidennysvaihe, Klingsberg-Ljura, valmistui 2006.
Kaupungin raitioteitä vaivaa myös masentava vaunupula. Tämä on pitkälti seurausta huonosta onnesta, koska useita vaunuja on poissa liikenteestä onnettomuuksien seurauksena. Lisäksi kolme M06-vaunua on vuokralla Tukholman keskustaraitiotiellä. M06-vaunuja hankittiin kaupunkiin alun perin viisi, ja myöhemmin tänä vuonna pitäisi valmistua kymmenen vaunua lisää, joista tosin niistäkin kolme on menossa Tukholmaan.
Vaunupula on kuitenkin niin akuutti, että sitä on katsottu parhaaksi paikata käytettyjen vaunujen hankinnalla. SSS:n foorumin http://www.sparvagssallskapet.se/forum/viewtopic.php?f=2&t=31214 tietojen mukaan Norrköpingiin on tulossa kuusi kappaletta käytettyjä T6A2-tyypin vaunuja Berliinistä. Nämä Tatra-vaunut ovat vuonna 1988 valmistuneita telivaunuja, jotka on modernisoitu vuosina 1995-96, mutta poistettu liikenteestä vuonna 2007.
Norrköpingissä ne saavat numerot 10-15 ja tyyppimerkinnän M11. Vanhoja telivaunuja sarjasta M67K, jotka oli oikeastaan ajateltu poistettaviksi jo useampi vuosi sitten, on edelleen käytössä kahdeksan kappaletta. Kymmenestä mainittuun sarjaan modernisoidusta M67-vaunusta on siten poistunut vain kaksi onnettomuusvaurioista vaunua, numerot 81 ja 85. Korkealattiaisista telivaunuista on mitä ilmeisimmin tarkoitus päästä eroon M06-sarjan lisähankinnan myötä, joten M11-hankintaa on pidettävä tilapäisratkaisuna. Tai sellaiseksi se ainakin toistaiseksi on ajateltu.
Kaupungin raitioteitä vaivaa myös masentava vaunupula. Tämä on pitkälti seurausta huonosta onnesta, koska useita vaunuja on poissa liikenteestä onnettomuuksien seurauksena. Lisäksi kolme M06-vaunua on vuokralla Tukholman keskustaraitiotiellä. M06-vaunuja hankittiin kaupunkiin alun perin viisi, ja myöhemmin tänä vuonna pitäisi valmistua kymmenen vaunua lisää, joista tosin niistäkin kolme on menossa Tukholmaan.
Vaunupula on kuitenkin niin akuutti, että sitä on katsottu parhaaksi paikata käytettyjen vaunujen hankinnalla. SSS:n foorumin http://www.sparvagssallskapet.se/forum/viewtopic.php?f=2&t=31214 tietojen mukaan Norrköpingiin on tulossa kuusi kappaletta käytettyjä T6A2-tyypin vaunuja Berliinistä. Nämä Tatra-vaunut ovat vuonna 1988 valmistuneita telivaunuja, jotka on modernisoitu vuosina 1995-96, mutta poistettu liikenteestä vuonna 2007.
Norrköpingissä ne saavat numerot 10-15 ja tyyppimerkinnän M11. Vanhoja telivaunuja sarjasta M67K, jotka oli oikeastaan ajateltu poistettaviksi jo useampi vuosi sitten, on edelleen käytössä kahdeksan kappaletta. Kymmenestä mainittuun sarjaan modernisoidusta M67-vaunusta on siten poistunut vain kaksi onnettomuusvaurioista vaunua, numerot 81 ja 85. Korkealattiaisista telivaunuista on mitä ilmeisimmin tarkoitus päästä eroon M06-sarjan lisähankinnan myötä, joten M11-hankintaa on pidettävä tilapäisratkaisuna. Tai sellaiseksi se ainakin toistaiseksi on ajateltu.