"Oikea" Jokeri aloitti

Rattivaunu

Tunnistettu jäsen
Liittynyt
24 Kesäkuu 2005
Viestit
5,471
Liikenne Jokeri-linjalla (550) alkoi täysipainoisena sunnuntaina 13.8.2006 aamulla klo 7.00 reitin kummastakin päästä, Itäkeskuksesta ja Leppävaarasta. Kuvissa näkyy otoksia mm. aamun ensimmäiseltä Leppävaaran lähdöltä ja sen paluuvuorolta (IK klo 8:00). Parhaat maisemat kuvaajan mielestä ovat nähtävissä Vantaanjoen ylityksen kohdalla. Tuotanto JNo-foto
 
Rattivaunu sanoi:
Liikenne Jokeri-linjalla (550) alkoi täysipainoisena sunnuntaina 13.8.2006 aamulla klo 7.00 reitin kummastakin päästä, Itäkeskuksesta ja Leppävaarasta. Kuvissa näkyy otoksia mm. aamun ensimmäiseltä Leppävaaran lähdöltä ja sen paluuvuorolta (IK klo 8:00). Parhaat maisemat kuvaajan mielestä ovat nähtävissä Vantaanjoen ylityksen kohdalla. Tuotanto JNo-foto

Sitä on laitettu linjurii liput ja kaikki.
 
Itse olin tuon Rattivaunun viimeisessä kuvassa olevan auton eli #474:n kyydissä. Huomasinkin kun Huopalahden tunnelista tupsahdettua, joku otti kuvan siitä.;)

Oma espoolainen näkemykseni päivän uutuuksista ja muutoksista on nähtävissä täällä.

Itse yllätyin kovasti kun nousin Leppävaarassa 550:n ensimmäiseen lähtöön Itäkeskuksesta n. klo 7.30 ei kyydissä ollut minun lisäksi kuin yksi harrastaja.:eek:
Tämän vuoron kuskilla oli hankaluuksia muistaa koko reittiä, sillä Etelätuulentieltä käännyttiin vahingossa Haukilahden suuntaan ja Viikissä ajettiin Viilarintien risteys hieman liian pitkäksi. No, tulipahan 97:lläkin kuljettua vielä vanhaa 91:sen reittiä Klaavuntien kautta.;)
 
Täältä löytyy lisää kuvia. Tähän minikokoiseen kuvakoosteeseen mahtuu niin ikään otoksia muistakin uutuuksista - niin kalustollisesti kuin linjastollisestikin.
 
Noniin nyt on saatu Jokeri liikenne potkastua kunnolla käyntiin. Palaute on ollut hyvin positiivista. Ihmiset pitävät tälläsestä tiheästi liikennöivästä poikittaisesta linjasta. Reitti on tarjonnut muutamalle asiakaalle, jotka on kyydissä olleet uusia paikkoja, eräs vanha rouva pohti, miksei ole raitiovaunujen kaltaisia kuullutuksia, että missä mennään ja paikan historiaa lyhyesti samantien kerrottaisiin. Myös reittiä on kehuttu maisemalliseksi, mm."silta osuus" on herättänyt kysymyksiä, junakiskot vai metrokiskot, kumpia nämä ovat.

5 minuutin ruuhkaväli on uskomaton saavutus mun mielestä, uskomatonta seurata kun busseja lähtee 5 minuutin välein tasasena virtana. Uskomatonta, että se koko paletti toimii. Aamun ja iltapäivän ruuhkissa on vaan se, että edellä ajava saattaa kerätä todella paljon porukkaa, jolloin takana tuleva ajaa toisen kiinni. Mutta eiköhän tämä tästä lähde pikkuhiljaa toimimaan, ihmiset huomaavat, että jos tulee kaksi bussia peräkanaa, niin takimmaiseen vaan sisään, etumaiseen ei kannata näin ollen änkeä, koska peräkanaa ajo tarkottaa sitä, että etummainen bussi on joutunut keräämään kaikki kyytiin ja takimmainen on saanut tulla suhteellisen rauhassa takana.

Tässä parit kuvat:
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img78498.jpg

http://kuvablogi.com/nayta/iso/img78500.jpg

http://kuvablogi.com/nayta/iso/img78501.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Takaisin
Ylös