OMSI-bussisimulaattori

8500 olis kanssa mahtava lisä OMSIin. Vielä jos voisi värittää HKL:n väreihin.
video poistettu
En tiedä projektista enempää, en tiedä tekevätkö tuota enää
Tämän tekemistä on nyt jatkettu.
http://www.omnibussimulator.de/forum/index.php?page=Thread&threadID=3384

---------- Viesti lisätty kello 21:36 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 21:35 ----------

Onko missään bussissa vakionopeudensäädintä? Tai onko moinen edes mahdollista OMSIssa?

Luulen että on ainakin mahdollista.
 
Jossain oli ainakin "NL202 Cruise speed controller" tai joku sen tapainen, oliskohan just se? Googlesta vissiin löytyy, tais liittyä tuohon Cyberhostin NL202:n.

Palomaa, tuleeko siihen Volvoon mitä teet tämmöinen oranssi LED-linjakilpinäyttö? http://elias.1g.fi/kuvat/Elokuu+2012/IMG_2653.JPG. Entä tuleeko kenties pysäkkinäyttö tai kello sisälle (jos siis kellon tekeminen on edes mahdollista?)?

Ainakin aion käyttää sitä linjalla X52 Bowdenhamissa, vielä kun MarkHodkingson tekisi siihen omat SYT-värityksetkin. :) Juuri semmoinen linja mille tuo sopii, eli pitkän matkan linja ja pysähtyy vain osalla pysäkeistä ja kulkee osan moottoritietä pitkin.

Joka tapauksessa kiitos jo näin etukäteen, mahtavaa työtä! :D
 
Kiitos linkistä, tosiaan sisätiloistakin tehty upeita! :)

Volvo 8900/8700:a odotellessa, ihme että ei ole vielä tehty.. :) Muutenkin tosiaan suurin osa busseista on jotain vanhoja venäläisiä romuja ja huonolaatuisia, joita ei vähempääkään kiinnostaisi ladata.
 
ITsehän olen vain Solariksella tuolla 10metrisellä Solariksella sen julkaisusta lähtien ajellut.. Aivan täydellinen uusi bussi, eikä edes raskas. Nyt tänään juuri saivat näköjään pari Aussiexin OMSI gurua Lockheart ja Thiago taas asiallisen modin siihen tehtyä ja jaettua, jossa siis toinen on perus Helsinkiläis tyylinen etuovesta sisään keski- ja takaovista ulos, kaikki ovet manuaaliset, ja toinen sitten perus Man tyylinen, eli edestä sisään ja ulos keski- ja takaovesta jotka ovat automaattiset.

Solarikseen linkki: http://aussiex.org/forum/index.php?/topic/14042-solaris-urbino-10-iii/
Ovi modiin linkki: http://aussiex.org/forum/index.php?/topic/14105-released-solaris-urbino-10m-door-mod/
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Toi on mielestäni kyllä kanssa tosi hyvä projekti. Kojelauta on todella tarkasti tehty. Tekijä kirjoitti tuossa, ettei itse voi tehdä repaintteja. Se on harmi.
Eikö? No teen HSL-värityksen ekstrana ja HKL-värityksen mikä on 8500:sissa CNG Volvoissa meillä Suomessa, jos nyt saan sen repaint-tiedoston, ainakin hän lupasi sen. :D
Puhun tuon henkilön kanssa (Marpe) joka ikinen päivä messengerissä, projekti etenee nyt hyvää vauhtia ja ei ole loppumassa, eli loppuun asti se viedään vaikka väkisin.

Ja teille tiedoksi, Volvo 9900sta tulee olemaan ehkä yksi kevyimmistä busseista, melkein 2 kertaa kevyempi kuin MAN_NL202.
Volvossamme on vain 69k polyjä.
 
Eikö? No teen HSL-värityksen ekstrana ja HKL-värityksen mikä on 8500:sissa CNG Volvoissa meillä Suomessa, jos nyt saan sen repaint-tiedoston, ainakin hän lupasi sen. :D
Puhun tuon henkilön kanssa (Marpe) joka ikinen päivä messengerissä, projekti etenee nyt hyvää vauhtia ja ei ole loppumassa, eli loppuun asti se viedään vaikka väkisin.

Hyvä että tuon valmistuminen on varmaa. Mutta jos siihen ei pysty itse tekemään tektuureita niin miten se sitten toimii, eikös siinä ole kuiteskin tekstuuri tiedostot jne?

Ja teille tiedoksi, Volvo 9900sta tulee olemaan ehkä yksi kevyimmistä busseista, melkein 2 kertaa kevyempi kuin MAN_NL202.
Volvossamme on vain 69k polyjä.

On hyvä asia varsinkin huonon tietokoneen omistajille kuten minulle että siitä tulee kevyt. Miten paljon NL202 on polyjä?
 
Hieman tilannepäivitystä kartastani:

Olen jo aloittanut pienen kaupungin ja bussiaseman sekä toisen bussivarikon rakentamista 200 metrin korkeuteen. Tämän 200 metrin korkeudessa olevan tasanteen taakse tulee vähintään 800 metrinen vuori jonka huippu on valaistu yöllä.

Tasanteelle tulee (näillä näkymin) kaksi kaistaa ylös ja kaksi kaistaa alas. Ylös- ja alastulo kaistat on erotettu jotta ei synny kolaria vastaantulevien kanssa jos bussi lähtee hallinnasta ala- tai ylämäessä. Kaistojen välissä ja ulkolaidoilla on kaikenlaista romua hidastamassa, jotta bussi ei ajaudu lähellekkään toisen suunnan kaistaa tai jyrkkää rinnettä jos se lähtee heittelehtimään tai valumaan. Tiestä tulee nimittäin varsin jyrkkä...

Kuvia tulee sitten kun on jotain uutta valmiina.
 
Takaisin
Ylös