Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

Niin vaiko lie sitten maalataan Helsingissä kun sen aika on? Oulussa on tuskin konsernilla maalaamoa. ;) Harmaatahan enää ei autoihin tule, ainoastaan kokopunaisia.
Häviävätkö nyt sitten sellaiset seudulliset yhtiöt, kuten Satakunnan liikenne, jolla ei ole merkittävää paikallisliikennettä? Koskilinjat/Gold Line?
 
Ei ole, Porvooseen ne on tulossa.

Viimeinen niistä eli numero 12 näkyi tänään Kampissa, rekkari KVL-323.

Porvoon Liikenteen uusi 9 (IPV-861, Volvo B11R 6x2 9700H) näyttäisi ajavan oikeaakin pikavuoroa, eilen se oli F24:llä Helsinki - Jämsä.
 
Viimeinen niistä eli numero 12 näkyi tänään Kampissa, rekkari KVL-323.

Porvoon Liikenteen uusi 9 (IPV-861, Volvo B11R 6x2 9700H) näyttäisi ajavan oikeaakin pikavuoroa, eilen se oli F24:llä Helsinki - Jämsä.

Helsinki - Porvoo -välin aikataulurakenne on sellainen, että yhdessä autokierrossa voidaan järkevästi ajaa sivu Porvoo - Helsinki, kierros Jämsää ja sitten sivu takaisin Porvooseen.

---------- Viestit yhdistetty klo 21:18 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 21:17 ----------

Mikähän nyt on aiheuttanut äkillisen Scania-innostuksen, kun konserni on tähän asti ollut enemmän Volvoon kallellaan?

Viime kuukausien aikana on hankittu runsaasti Volvojakin, joista suurin osa taisi rantautua Porvooseen.
 
Koskilinjoille tullut neljäs pikavuoro auto scania interlink XRZ-550 tieto löytyy bussidatasta,onkohan tulossa lisää pika vuoroja kun kalustoa hankitaan.
 
Koskilinjoille tullut neljäs pikavuoro auto scania interlink XRZ-550 tieto löytyy bussidatasta,onkohan tulossa lisää pika vuoroja kun kalustoa hankitaan.

Tuskin hirmusta vuorolisäystä ainakaan tällä kalustomäärällä saadaan, onhan noita raatoja konsernissa vaikka kuinka paljon edelleenkin.
 
Koskilinjoille tullut neljäs pikavuoro auto scania interlink XRZ-550 tieto löytyy bussidatasta,onkohan tulossa lisää pika vuoroja kun kalustoa hankitaan.
Itse kuulin tietoa, että Koskilinjoille olisi "uusia" autoja luvassa kaikkiaan kuusi, siis kaksi vielä jo tulleiden neljän lisäksi. Jos ne kaikki jäävät Ouluun eikä joku päädy Rovaniemelle, niin jotakin uutta työtä täytyy olla luvassa, kun tällä hetkellä oululaisilla on vain kolmen pikavuorobussin ajot. Toki on mahdollista, ettei liikenteen kokonaismäärä muutu, jos vaikka joku Mega-vuoro muutetaan Flexiksi.
 
Onnibus (Porvoon Liikenne) numeroi Porvoo-Lapinjärvi-vakiovuoronsa tunnukselle F16. Linja on Ely-hankinta ja Porvoon Liikenne voitti sen kesällä.
 
Onnibus oli jättää kaksi alaikäistä yöksi vieraaseen kaupunkiin – ”Ihana nainen” pelasti tytöt
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/f6c92a52-a68d-449a-a83f-36ba432b7086

Huomionarvoista uutisesta luettua on se, että tytöt ovat 14 vuotiaita. Kuljettaja on kuitenkin olettanut tyttöjen olevan yli 15 vuotiaita, että he pärjäävät kaksin kun heillä on yhteys isäänsä. Eli tämän perusteella he eivät olisi esittäneet lupalappua matkustukseen.

Onnibusin matkustusehdoissa lukee, että 12-14 vuotiaat tytöt tarvitsevat vanhempien kirjallisen lupalapun matkustaakseen ilman vanhempiaan bussissa.

Eli vaikka tyttöjen pankkikortti olisikin toiminut, niin matkustusehdot eivät olisi täyttyneet?
 
Onnibusin matkustusehdoissa lukee, että 12-14 vuotiaat tytöt tarvitsevat vanhempien kirjallisen lupalapun matkustaakseen ilman vanhempiaan bussissa.

Eli vaikka tyttöjen pankkikortti olisikin toiminut, niin matkustusehdot eivät olisi täyttyneet?

Lupalappua vaaditaan Onnibus Mega -vuoroilla, mutta ei Onnibus Flex -liikenteessä. Porvoo - Helsinki -välillä suurin osa liikenteestä on Porvoon Liikenteen ajamia Flex-vuoroja.
 
Tuossa olisi ollut isällä/tytöillä tunti aikaa ostaa seuraavaan vuoroon liput etukäteen verkkokaupasta. Voisin lyödä pullakahvista vetoa että kuljettajat ovat tätä vaihtoehtoa myös tarjonneet. Iltalehti jättää tuttuun tyyliin osan tapahtumista kertomatta.
 
Kuopiosta siiretty 9700 volvot 38ja45 Koskilinjoille ouluun onkohan nämä ne kaksi ouluun tulevaa pika vuoro autoa.onko kellään tietoa näiden käyttö tarkoituksesta.
 
45 oli kevään korvilla kuuleman tiedon mukaan menossa rovaniemelle.

Vahvasti veikkaisin, että 38:kin (GNC-795) on menossa Rovaniemelle, kun sille on ainakin Bussidatan mukaan annettu entistä isompi numero 223. Autohan tuli Kuopioon Oulusta, jossa sen aiempi numero oli 214.

Siispä fantasioimani kuusi "uutta" autoa Koskilinjoille olikin neljä "uutta" ja kaksi sisäistä siirtoa. Ja sisäiset sirrot näyttäisivät menevän Rovaniemelle. Saa nähdä, jäävätkö kaikki neljä "uutta" sitten Ouluun. Keksitäänkö jotain uutta ajettavaa, olisihan ennenkuulumatonta, että konsernin mittapuulla tuliterää autoa pidettäisiin vara-autona. ;)
 
Vahvasti veikkaisin, että 38:kin (GNC-795) on menossa Rovaniemelle, kun sille on ainakin Bussidatan mukaan annettu entistä isompi numero 223. Autohan tuli Kuopioon Oulusta, jossa sen aiempi numero oli 214.

Siispä fantasioimani kuusi "uutta" autoa Koskilinjoille olikin neljä "uutta" ja kaksi sisäistä siirtoa. Ja sisäiset sirrot näyttäisivät menevän Rovaniemelle. Saa nähdä, jäävätkö kaikki neljä "uutta" sitten Ouluun. Keksitäänkö jotain uutta ajettavaa, olisihan ennenkuulumatonta, että konsernin mittapuulla tuliterää autoa pidettäisiin vara-autona. ;)

Voikohan tässä olla kyseessä vain jäänne ajalta, jolloin Gold Line oli nimenä vielä näkyvämmin käytössä. Saattaahan se olla, että kaikki pikavuorobussit vain numeroidaan tuonne Gold Line -ulottuvuuteen, vaikka ne majailisivatkin suurimmaksi osaksi Oulussa (?)
 
Takaisin
Ylös