Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

Olin hyvin yllättynyt eilen varatessani matkaa Forssasta Hämeenlinnaan, sillä arkipäivisinkin lienee tuo 12:10 vuoron F10 lähtö olevan päivän ensimmäinen... edes pekolan liikenne OY ei aja aikaisempia lähtöjä. Eikö työmatkaliikettä ole Turku - Lahti välillä muka tarpeeksi edes yhden aamuvuoron ajamiseen?
Viesti yhdistetty automaattisesti:

Kuvia katsellessa vasta älysin, että noissa DD-Volvoissa ei näytä olevan peilejä ollenkaan, kameroilla hoidetaan. Kaipa se on sitä nykyaikaa. :shock:
Onko näissä uusissa DD-Volvoissa vielä paineilmaovet?
 
Viimeksi muokattu:
Olin hyvin yllättynyt eilen varatessani matkaa Forssasta Hämeenlinnaan, sillä arkipäivisinkin lienee tuo 12:10 vuoron F10 lähtö olevan päivän ensimmäinen... edes pekolan liikenne OY ei aja aikaisempia lähtöjä. Eikö työmatkaliikettä ole Turku - Lahti välillä muka tarpeeksi edes yhden aamuvuoron ajamiseen?

ELY-keskus hankki vielä viime kesään asti vuoroparia, joka lähti 5:50 Forssasta Hämeenlinnaan ja 15:25 Hämeenlinnasta Forssaan. Vuoron matkustajamäärät olivat aivan mitättömät ja ne lakkautettiin aika äkkiä, muistaakseni kahden talvikauden jälkeen.
 
ELY-keskus hankki vielä viime kesään asti vuoroparia, joka lähti 5:50 Forssasta Hämeenlinnaan ja 15:25 Hämeenlinnasta Forssaan. Vuoron matkustajamäärät olivat aivan mitättömät ja ne lakkautettiin aika äkkiä, muistaakseni kahden talvikauden jälkeen.
Aamuyhteys "kahdeksaksi töihin" => 21 €
Forssa las. 6.00 - Urjala ras. 6.30 (Bussiliikenne Koivisto) 8,20 €
Urjala ras. 6.40 - Toijala as. 7.10 (Rautaveden Liikenne) 6,90 €
Toijalan as. 7.26 -Hämeenlinnan ras. 7.45 (VR) 5,90 €

Iltapäivällä on tarjolla OB:n suora vuoro: HML 16.28 - FRS 17.20. => 7,80 €
 
Aamuyhteys "kahdeksaksi töihin" => 21 €
Forssa las. 6.00 - Urjala ras. 6.30 (Bussiliikenne Koivisto) 8,20 €
Urjala ras. 6.40 - Toijala as. 7.10 (Rautaveden Liikenne) 6,90 €
Toijalan as. 7.26 -Hämeenlinnan ras. 7.45 (VR) 5,90 €

Iltapäivällä on tarjolla OB:n suora vuoro: HML 16.28 - FRS 17.20. => 7,80 €
Melkoinen reissu tulee, jos päivittäin kulkee, mutta minkäs sille voi... Onneksi menenkin vain päivän lomalle. Voin kuvailla sielläkin paikkureita.
 
Onnibussin facebook sivulla:
Uusi reitti ja uusia pysäkkejä! Tampere - Espoo - Helsinki Länsisatama. Pääset toukokuusta lähtien todella näppärästi Tampereelle Länsisatamasta suoraan Espoon kautta. Reitti kulkee suosittujen alueiden kautta, kuten Keilaniemi, Otaniemi ja Leppävaara.
Huomaa myös seuraavat pysäkit reitin varrella.
Klaukkala
Nurmijärvi
Hyvinkää
Riihimäki
Tervakoski
Janakkala
Parola
Hämeenlinnan linja-autoasema
Akaa
 
Onnibussin facebook sivulla:
Uusi reitti ja uusia pysäkkejä! Tampere - Espoo - Helsinki Länsisatama. Pääset toukokuusta lähtien todella näppärästi Tampereelle Länsisatamasta suoraan Espoon kautta. Reitti kulkee suosittujen alueiden kautta, kuten Keilaniemi, Otaniemi ja Leppävaara.
Huomaa myös seuraavat pysäkit reitin varrella.
Klaukkala
Nurmijärvi
Hyvinkää
Riihimäki
Tervakoski
Janakkala
Parola
Hämeenlinnan linja-autoasema
Akaa
Huomionarvoista tässä reitissä on myös se, ettei se kulje ollenkaan Kamppiin, vaan Länsiväylää suoraan satamaan. Aikataulut tarkentunevat lähiviikkoina, tätä kirjoittaessa ei ainakaan vielä 6.5. alkavan liikenteen aikatauluja ole julkaistu.
 
Huomionarvoista tässä reitissä on myös se, ettei se kulje ollenkaan Kamppiin, vaan Länsiväylää suoraan satamaan. Aikataulut tarkentunevat lähiviikkoina, tätä kirjoittaessa ei ainakaan vielä 6.5. alkavan liikenteen aikatauluja ole julkaistu.
Tampereelta klo 7.00 ja 13.00. Länsisatamasta 12.55 ja 15.55
 
Olen nyt vuoden ajan taas matkannut viikoittain Onnibusilla Turku-Helsinki välillä, viimeksi vuonna 2021.

Tässä vuoden aikana on kevättä kohti mennyt pahemmaksi tapa, jossa kaksikerroksisia viime tingassa korvataan yksikerroksisella kalustolla. Vienä vuonna ’21 nämä oli yksittäistapauksia.
Tänään pe 19.4. on aimo liuta Mega-vuoroja mennyt yksikerroksiseksi että väkeä on passitettu seuraavaan bussiin, allekirjoittanut mukaanlukien.

Korvaava kalusto:

Paunu yksikerroksinen linja-auto:

M12 16:20 Kotka - Tampere 20:35

OnniBus FLEX yksikerroksinen linja-auto:
M12 18:15 Tampere - Lahti 20:15
M5 15:35 Kuopio-Mikkeli-Helsinki 20:55

OnniBus.com yksikerroksinen linja-auto:

M3 13:00 Tampere - Helsinki 15:15
M3 14:00 Tampere - Helsinki 16:15
M3 16:25 Helsinki - Tampere 18:40
M7 17:10 Helsinki - Kotka 19:15

Liikenne Vesma yksikerroksinen linja-auto:
M1 14:15 Turku – Helsinki 16:35
M1 18:15 Helsinki - Turku 20:35
M8 15:00 Turku - Helsinki 17:10
M8 21:00 Helsinki - Turku 23:50

Onkohan Van Hoolit tulossa käyttöikänsä päähän vai kilpailuboomissa höylätty huoltokustannuksista?

Yleisestikin tuntuu että post-Koiviston Auto on tullut monimutkaisempia käytänteitä; osa M8 vuoroista jatkaa suorana Helsinkiin/Helsingistä käymättä keskustassa joka hämmentänyt monia.
Kaikki vapaapäivää edeltävät vuorot ovat täyteen ammuttuja (toki Kupittaa on kaukana sekä Fölillä vaivalloisempi suunta) ja kauhulla odotan mitenkä käy, kun Rantarata menee kesäksi remonttiin.
 
Olen nyt vuoden ajan taas matkannut viikoittain Onnibusilla Turku-Helsinki välillä, viimeksi vuonna 2021.

Tässä vuoden aikana on kevättä kohti mennyt pahemmaksi tapa, jossa kaksikerroksisia viime tingassa korvataan yksikerroksisella kalustolla. Vienä vuonna ’21 nämä oli yksittäistapauksia.
Tänään pe 19.4. on aimo liuta Mega-vuoroja mennyt yksikerroksiseksi että väkeä on passitettu seuraavaan bussiin, allekirjoittanut mukaanlukien.



Onkohan Van Hoolit tulossa käyttöikänsä päähän vai kilpailuboomissa höylätty huoltokustannuksista?

Yleisestikin tuntuu että post-Koiviston Auto on tullut monimutkaisempia käytänteitä; osa M8 vuoroista jatkaa suorana Helsinkiin/Helsingistä käymättä keskustassa joka hämmentänyt monia.
Kaikki vapaapäivää edeltävät vuorot ovat täyteen ammuttuja (toki Kupittaa on kaukana sekä Fölillä vaivalloisempi suunta) ja kauhulla odotan mitenkä käy, kun Rantarata menee kesäksi remonttiin.
Kyllähän siellä on jatkuvasti korvaavana kalustona Varkauden Matkamiestä, Åbergia, Vesmaa jne. Itselle tuo antaa tosiaan sen mielikuvan että Vanhooleissa alkaa olemaan teknistä murhetta riittämiin, vaikka niihin olisikin satsattu. Ymmärtääkseni noihin osaan on ainakin tehty isompaa remonttia moottoreihin ja parihan noista on tuhoutunut kolareiden seurauksena. Ainakin se on mennyttä kalua mikä meni Jyväskylästä lähtiessään Vaajakosken lähettyvillä lähelle kalliota.
 
Tampereelta klo 7.00 ja 13.00. Länsisatamasta 12.55 ja 15.55
Erikoista, että tuota ei ole synkronoitu edullista Tallinnan yhteyttä kaipaavien eli Eckerön matkustajien kulkemisiin, vaan päin vastoin kaikkein kovahintaisimpiin Tallinkin lähtöihin. Iltapäivän paluuvuorolle ei taida ehtiä siltä edullisimmalta Tallinkiltakaan, eli Victorialta.
 
Olen nyt vuoden ajan taas matkannut viikoittain Onnibusilla Turku-Helsinki välillä, viimeksi vuonna 2021.

Tässä vuoden aikana on kevättä kohti mennyt pahemmaksi tapa, jossa kaksikerroksisia viime tingassa korvataan yksikerroksisella kalustolla. Vienä vuonna ’21 nämä oli yksittäistapauksia.
Tänään pe 19.4. on aimo liuta Mega-vuoroja mennyt yksikerroksiseksi että väkeä on passitettu seuraavaan bussiin, allekirjoittanut mukaanlukien.



Onkohan Van Hoolit tulossa käyttöikänsä päähän vai kilpailuboomissa höylätty huoltokustannuksista?

Yleisestikin tuntuu että post-Koiviston Auto on tullut monimutkaisempia käytänteitä; osa M8 vuoroista jatkaa suorana Helsinkiin/Helsingistä käymättä keskustassa joka hämmentänyt monia.
Kaikki vapaapäivää edeltävät vuorot ovat täyteen ammuttuja (toki Kupittaa on kaukana sekä Fölillä vaivalloisempi suunta) ja kauhulla odotan mitenkä käy, kun Rantarata menee kesäksi remonttii
Kalustoahan on tulossa lisää. Tiettävästi toukokuun loppuun mennessä saadaan kolme Volvoa lisää ajoon ja loput viisi pitäisi tulla kesän aikana ajoon.
Turun päässä matkustajat ovat ostaneet lipun linja-autoasemalta mutta odottavatkin Tuomiokirkon tai Yliopiston pysäkillä josta vuoro ei sitten kuljekkaan. Lippu pitäsi olla ostettuna siltä pysäkiltä miltä nousee kyytiin. Se helpottaa myös lipun tarkastusta.
 
Takaisin
Ylös