Paras bussiyhtiö YTV-alueella?

Mikä on paras YTV-alueen bussiliikennöitsijä?

  • Concordia Bus Finland

    Äänet: 4 5.6%
  • Etelä-Suomen Linjaliikenne

    Äänet: 1 1.4%
  • Helsingin Bussiliikenne

    Äänet: 10 14.1%
  • Pohjolan Kaupunkiliikenne

    Äänet: 23 32.4%
  • Tammelundin Liikenne

    Äänet: 6 8.5%
  • Veolia Transport

    Äänet: 5 7.0%
  • Westendin Linja

    Äänet: 10 14.1%
  • Åbergin Linja

    Äänet: 12 16.9%

  • Äänestäjiä yhteensä
    71
  • Äänestys suljettu. .
Liittynyt
24 Syyskuu 2005
Viestit
2,703
Nyt saa äänestää, että mikä bussiyhtiö on hoitanut tonttinsa parhaiten YTV-liikenteessä. Perustelujakin voi alle laittaa, samoin kehittämistä vaativia asioita eri yhtiöissä matkustajien tai kuljettajien osalta.
 
Ajassa pysymiseen en ole itse kiinnittänyt huomiota minuutin tarkkuudella, enkä ole selviä talokohtaisia eroja huomannut kuskeissakaan. Liikennöitsijöiden muodostamat mielikuvat siten painottuvat kalustoon eli kaikista konkreettisimpaan osaan palvelua.

Veolia: Jos hiljalleen saisi Vantaalle muutakin kuin Scania-Ikaruksia Connex-väreissä. Ei näin.
PL: Hyvä kalustotilanne, hyväkuntoista ja siistin näköistä.
WL: Hyvä kun on muutakin kuin Scaniaa ja Volvoa! (Irisbus)
HelB: MANien kyydissä on mukavaa, eivätkä kaasu-Säfflet huonoja ole.
CBF: Onko muunkinlaisia busseja kuin Volvo 8700LE?
 
En tiedä jos ne hoitaa liikeenteen parhaiten mutta valitsin Helb monipuolisen kaluston takia. Ei ikinä tiedä mitä tulee :D
 
Minä äänestin Westendin Linjaa, niiden bussit ovat aina todella siistejä, muutenkin uudenoloisia autoja ja kuskit keskimäärin hyviä tyyppejä. Kakkoseksi ja ehkä jopa jaetuksi ykköseksi olisin äänestänyt ooperia jos olisi sellainen optio ollut, mutta koska käytän sen linjoja hyvin harvoin ja vessua usein, niin näin tämä sitten meni.

Kautta aikain kamalimmat autot olivat ne (anteeksi, en muista yhtiön nimeä, muistaako joku?) jostain Tanskasta tuodut keltaiset haisevat hirviöt, joiden kylkeen keskioven ikkunan kohdalle oli teipattu luonnollisenkokoinen pyöräilijä.
 
Annan pisteeni Pohjolan liikenteelle. Erityisesti silmään pistää hyvä kalusto ja niiden siisteys. Tämä niin Ytv-alueella kuin myös kaukoliikenteessä. Autot pestään jokapäivä näköjään melkein jokapäivä, ja töhryt siivotaan pois. Esimerkiksi vuoden 2002 Volvot ovat vieläkin lähes uuden veroisia. Verrataan esimerkiksi Concordian vuonna 2003 tulleisiin Volvoihin, joiden yleisilme on selvästi huonompi. On myös huomioitava, että PL on iso firma ja kaluston kunto voisi olla paljon huonompikin.
 
Minäkin annan ääneni Pohjolan liikenteelle. Kalusto on aina siistiä ja kuljettajatkin usein tervehtivät jne... Tosin en tiedä onko kuljettajakäyttäytyminen muuttunut parin vuoden sisällä, sillä muutin pois Helsingistä puolitoista vuotta sitten.

HelB on omassa listassani viimeisenä - on ollut siitä asti, kun joskus toissa talvena sattui pari bussipaloa, ja ilmeni suuriakin puutteita yhtiön Koskelan varikon toiminnassa.
 
ESLL:llä ainakin oli pk-seudun siisteimmät ts. puhtaimmat bussit.
 
Tarkoitat varmasti Volvo B10BLE Säffle System 2000, niitä on Veolialla, mutta myös lainassa Concordialla.

Tunnetaan paremmin haukkumanimellä "Tanskandoggi". Täytynee kyllä vaan sanoa, että nuo Dogit ovat minusta paljon parempia kuin Concordian Scania Ikarukset, vaikka en niistäkään kauheasti välitä.
 
PL:n autot ovat kyllä yleensä aina sieltä siisteimmästä päästä, eilen matkustin linjalla 50 PL 836:lla (lahti 402) ja täytyy sanoa että tässä oli kyllä matkustusmukavuus huipussaan, muhkeat ja pehmeät penkit ovat jotain aivan muuta kuin jonkun ikaruksen kovat penkit.
 
Ääneni menee Pohjolan Liikenteelle. Kalusto on siistiä ja hyväkuntoista ja toiminta yleisestikin melko laadukasta. Lisäpisteitä ropisee erään korivalmistajan puuttumisesta kalustolistoista. :)
 
PL:n autot ovat kyllä yleensä aina sieltä siisteimmästä päästä, eilen matkustin linjalla 50 PL 836:lla (lahti 402) ja täytyy sanoa että tässä oli kyllä matkustusmukavuus huipussaan, muhkeat ja pehmeät penkit ovat jotain aivan muuta kuin jonkun ikaruksen kovat penkit.

Matkustusmukavuus varmasti on kohdallaan näissä bussivanhuksissa, mutta mukavempi on Scalaa ajella kuin noita vanhoja :) OmniCityt kyllä ovat mukavia niinkin vanhoiksi (1999), kuljettajan ergonomia on hyvä ja matkustamon penkitkin pehmeitä. PL:llä ei ole onneksi Volvoja paljoa, ne ovat jotenkin jähmeämpiä ajaa, Scala tuntuu ketterämmältä ja lähtee pysäkeiltä rivakammin, mutta tämä on tietysti mielipideasia. Kunhan PL pääsisi eroon noista 1990-luvun lopun Lahti 402:sta, joissa on vikaa harva se päivä. City L:iä ei ikävä kyllä ole mainittavammin, jos ollenkaan, kalustovalikoimissa.
 
City L:iä ei ikävä kyllä ole mainittavammin, jos ollenkaan, kalustovalikoimissa.

Vasta bongasin tänään yhden linjalla h50 h69:n milloin sattuu kulkevaa vuoroa odotellessani Pasilassa. Kaksiakselinen, numeroon en kiinnittänyt huomiota.
 
Matkustusmukavuus varmasti on kohdallaan näissä bussivanhuksissa, mutta mukavempi on Scalaa ajella kuin noita vanhoja :) OmniCityt kyllä ovat mukavia niinkin vanhoiksi (1999), kuljettajan ergonomia on hyvä ja matkustamon penkitkin pehmeitä. PL:llä ei ole onneksi Volvoja paljoa, ne ovat jotenkin jähmeämpiä ajaa, Scala tuntuu ketterämmältä ja lähtee pysäkeiltä rivakammin, mutta tämä on tietysti mielipideasia. Kunhan PL pääsisi eroon noista 1990-luvun lopun Lahti 402:sta, joissa on vikaa harva se päivä. City L:iä ei ikävä kyllä ole mainittavammin, jos ollenkaan, kalustovalikoimissa.

Niin, olen huomannut että Volvot ovat hitaampia kuin scalat. Näkyy selvästi viikonloppuisin linjalla h58/B ainakin.
 
Espoon sisäistä linjaa 96H (ja joitakin palvelulinjoja) ajaa Nurmijärven Linja, mutta ei näytä olevan ehdokkaana.
 
Takaisin
Ylös