Pekolan liikenne on kyllästynyt busseissa tapahtuvaan ilkivaltaan.
https://www.aamuposti.fi/paikalliset/3799625
https://www.aamuposti.fi/paikalliset/3799625
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Pekolan liikenne on kyllästynyt busseissa tapahtuvaan ilkivaltaan.
https://www.aamuposti.fi/paikalliset/3799625
Tämä varmaan selittää osin sitä, miksi Lopen automäärä on pudonnut usealla autolla tämän talven aikana ja vaihtuvuus on käytännössä loppunut kokonaan. Ei kannata pitää ylimääräisiä autoja hajotettavana vaan ennemmin pitää ne hätävaralla Hämeenlinnassa. Hämeenlinnan reitti on kuitenkin sen verran hiljainen, että siirtää vähän riutuneemmankin yksilön sitä pitkin.
Ja ainakin minua hieman yllättäen Pekola voittaa Uudenmaan ELY:n kilpailutuksen Nummela-Veikkola-Leppävaara 11:lla vuoroparilla M-P, U-linjana.
Kuulin tänään ELY-keskuksen esittelijältä, hankinnan valitusajan umpeuduttua. Varmaan julkistetaan aivan lähiakoina. Tiukka kisa, seitsemän tarjoajaa, joiden joukossa myös Vainion Liikenne ja Åbergin Linja.Lähde? Kerrot preesensissä/futuurissa "voittaa".
Ja ainakin minua hieman yllättäen Pekola voittaa Uudenmaan ELY:n kilpailutuksen Nummela-Veikkola-Leppävaara 11:lla vuoroparilla M-P, U-linjana.
Lähde? Kerrot preesensissä/futuurissa "voittaa".
Vähän kalustotietopäivitystä omien havaintojen pohjalta:
Eilen 25.2. linjalla 700 Hauhoon havaittu Volvo 8700 rekisterillä LPV-868 ja kylkinumerolla 68. Tätä ei löydy vielä netin kalustolistoista, mutta kuvien perusteella ollut jo ainakin viime vuoden marraskuussa Pekolan käytössä.
Mahdollisesti (todennäköisesti) poistuneesta kalustosta autot #3 ja #86 (Volvo B10M Kiitokori Omnistar) ovat katsastettu viimeksi vuonna 2019, ja auto #5 (Volvo Carrus City) on katsastettu viimeksi vuonna 2017.
Oli Traficomin tiedoissa muutama muukin Pekolan käytöstä poistettu 1990-2000-luvun vaihteen auto, mutta katsoin niin monta peräkkäin, että numerot meni jo sekaisin.:icon_frown:
Vieläkö molemmat Irisbus Karosat 59 ja 72 mahtaa olla ajossa ?
Onko autosta #3 mitään havaintoa? Oli pitkään vakioautona linjalla 43 Hauho-Pälkäne-Tampere.
Puutikkala-Hauho oli markkinaehtoinen aikataulutettu siirtoajo ja sama toiseen suuntaan.Vielä lisätäkseni, että mikä oli juuri linjan 43 kohtalo, ilmeisesti eivät edes osallistuneet kilpailuun. Nyt tällä vuorolla uusi toimija mutta se ajaa vain Puutikkalaan asti. Oliko Puutikkala-Hauho osuus siis vain ns. "Ylimääräistä".