Raitiovaunuhavainnoista:
Mitä syitä sille on, että vaunukapasiteetti sijoitetaan linjoille järjenvastaisesti, eli siis lisäpalavaunuja on matkustajamääriltään vaatimattomilla linjoilla?
Halleissa oleva tila vaunuille ja tiettyjen linjojen liikennöinti tietystä hallista, kuljettajien koulutus sekä tekniset seikat, kuten linjakilvet sun muut?
Onko muita syitä ja ovatko ne, tai jo mainitut syyt täysin ylitsepääsemättömiä, vai onko homma kiinni ainoastaan siitä, ettei HKL:sta kiinnosta? Maallikko saattaisi luulla, että linjakilvet ovat vaihdettavissa, kuljettajat koulutettavissa ja että linjoja voidaan liikennöidä kenties muustakin hallista kuin siitä reitin varrella pönöttävästä.
Onhan se nimittäin huvittavaa seisoskella iltaruuhkassa täyteen ammutussa nivelessä, kun tietää, että samaan aikaa Käpylän suuntaan köröttelee puolityhjä välipalamanne...
Hiukan myöhässä, mutta kuitenkin...
18. 5. 2009
HKL 164 (Sun) isolle vaunulle ah-niin-sopivalla linjalla 1A. Havainto Kauppatorilta kello 16:05.
Mitä syitä sille on, että vaunukapasiteetti sijoitetaan linjoille järjenvastaisesti, eli siis lisäpalavaunuja on matkustajamääriltään vaatimattomilla linjoilla?
Halleissa oleva tila vaunuille ja tiettyjen linjojen liikennöinti tietystä hallista, kuljettajien koulutus sekä tekniset seikat, kuten linjakilvet sun muut?
Onko muita syitä ja ovatko ne, tai jo mainitut syyt täysin ylitsepääsemättömiä, vai onko homma kiinni ainoastaan siitä, ettei HKL:sta kiinnosta? Maallikko saattaisi luulla, että linjakilvet ovat vaihdettavissa, kuljettajat koulutettavissa ja että linjoja voidaan liikennöidä kenties muustakin hallista kuin siitä reitin varrella pönöttävästä.
Onhan se nimittäin huvittavaa seisoskella iltaruuhkassa täyteen ammutussa nivelessä, kun tietää, että samaan aikaa Käpylän suuntaan köröttelee puolityhjä välipalamanne...