Porvoon paikallisliikenne

Harmi, että työläislinjat Sköldvikiin muuttuu tilausajoiksi. Ne on selvä lisä seudun reuna-alueiden poikittaisliikenteeseen ja itsekin on tullut mentyä sellaisella moneen kertaan. Tuolloin öljynjalostamon työntekijät näytti kulkukorttia bussinkuljettajalle - liekö niin, että öljynjalostamo maksaa työntekijöiden matkat kokonaan.
 
liekö niin, että öljynjalostamo maksaa työntekijöiden matkat kokonaan.
Nykyisessä liberaalioikeisto-Suomessa työntekijät saavat hankkia auton tai ottaa loparit. Ennen muinoin HKL kustansi kuljettajilleen varhain aamulla taksin hakemaan vaikka Klaukkalasta asti, vaan ei nykyään ole tätä käytäntöä enää missään kuljetusfirmassa, ja tuskin enää nykyisessä HKL:ssäkään. Oma auto välttämätön ja samalla hankaloitetaan autoilua vaikka tämä on suurimman osan kohdalla ainoa vaihtoehto koska julkiset eivät aamuyöllä kulje edes Leppävaarassa. Meillä ei sitäpaitsi ole edes ruuhkia ja tätä ongelmaa yritetään kitkeä aivan kun oltaisiin jossain Pekingissä
 
Uusimaa tänään: Linjaliikennevuorot päättyvät, kun Neste halusi kilpailuttaa työmatkaliikenteen.

Matkustajakato vaivaa myös, Helsingin-liikenteessä poistetaan Porvoosta Helsinkiin kaksi aikaisinta aamun moottoritievuoroa, jotka ovat ajaneet jokseenkin tyhjinä. Toisaalta asiakastoivomusten perusteella lisätään kaksi aamuvuoroa Helsingistä Porvooseen.

Porvoon Liikenteen toimitusjohtaja DickWallenius sanoo, että jos hallitus päättää rajoittaa ravintoloiden ilta-aukioloja, yhtiö joutuu tarkastelemaan vuorotarjontaa uudelleen eli vähentämään Porvoo–Helsinki -välin ilta- ja yövuoroja.


https://www.uusimaa.fi/paikalliset/3122257 , maksullinen tai tilaajille ;(
 
Nykyisessä liberaalioikeisto-Suomessa työntekijät saavat hankkia auton tai ottaa loparit. Ennen muinoin HKL kustansi kuljettajilleen varhain aamulla taksin hakemaan vaikka Klaukkalasta asti, vaan ei nykyään ole tätä käytäntöä enää missään kuljetusfirmassa, ja tuskin enää nykyisessä HKL:ssäkään. Oma auto välttämätön ja samalla hankaloitetaan autoilua vaikka tämä on suurimman osan kohdalla ainoa vaihtoehto koska julkiset eivät aamuyöllä kulje edes Leppävaarassa. Meillä ei sitäpaitsi ole edes ruuhkia ja tätä ongelmaa yritetään kitkeä aivan kun oltaisiin jossain Pekingissä

Tavja Halosen pressaksi tulosta saakka olemme kylläkin eläneet vihervasemmistolaisessa utopiassa.

Taksit ajavat muuten erittäin paljon työmatkakuljetuksia aamuyöllä ja aikaisin aamusta.

Helsingissä alkaa olla jo aika hyvin ruuhkaa kun ituhippejä valtuusto puolillaan, liikennesuunnittelulla mikä tehdään polkupyöräilijöiden agendalla saadaan kyllä tulevaisuudessa aikaan komeat ruuhkat kun nelikaistaisista pääväylistä tehdään kaupunkibulevardeja.
 
Uusimaa tänään: Linjaliikennevuorot päättyvät, kun Neste halusi kilpailuttaa työmatkaliikenteen.

Matkustajakato vaivaa myös, Helsingin-liikenteessä poistetaan Porvoosta Helsinkiin kaksi aikaisinta aamun moottoritievuoroa, jotka ovat ajaneet jokseenkin tyhjinä. Toisaalta asiakastoivomusten perusteella lisätään kaksi aamuvuoroa Helsingistä Porvooseen.

Porvoon Liikenteen toimitusjohtaja DickWallenius sanoo, että jos hallitus päättää rajoittaa ravintoloiden ilta-aukioloja, yhtiö joutuu tarkastelemaan vuorotarjontaa uudelleen eli vähentämään Porvoo–Helsinki -välin ilta- ja yövuoroja.


https://www.uusimaa.fi/paikalliset/3122257 , maksullinen tai tilaajille ;(

Lukeeko tuolla muuten, onko vuorot ilmaisia vai onko niille jokin oma lippunsa?
 
Oma lippu: Näin ehdessä:
KILPILAHDEN alueen työmatkaliikenteestä vastaa Neste, mutta kuluihin osallistuu myös muita alueen yrityksiä. Urakoitsijat ja muut alueella työskentelevät palvelutoimittajat voivat käyttää työmatkaliikenteen linjoja maksua vastaan kuten tähänkin asti.
Nesteen mukaan matkustajamäärät pääkaupunkiseudulta Kilpilahteen ovat kasvaneet ja monelta muulta alueelta vähentyneet tasaisesti, ja työmatkaliikennettä uudistetaan vastaamaan paremmin käyttäjien tarpeita yhdistämällä, suoristamalla ja avaamalla uusia reittejä sekä lakkauttamalla vähäisessä käytössä olevia reittejä.
Nesteen mukaan uudistetut ajoreitit ja aikataulut on ”linkitetty paremmin julkisen liikenteen vuoroihin, liityntäpysäköintimahdollisuuksiin sekä useisiin liikenteen solmukohtiin”.

Kilpilahden työmatkaliikenne toimii jatkossa sähköisillä matkalipuilla. Tätä varten matkustajan pitää ladata Korsisaari-appi sovelluskaupasta jo etukäteen.
Borealiksen henkilöstöryhmät ovat arvostelleet työmatkavuorojen karsimista muun muassa Uusimaassa julkaistussa kannanotossa.

Lisäksi: Muutos vaikuttaa Porvoon Liikenteen 5-linjan reittiin.
– Olemme hoitaneet liikennettä Kilpilahteen 60-luvulta asti, jolloin jalostamoa rakennettiin, Dick Wallenius kertoo.
Liikennöinnin päättyminen tarkoittaa, että Porvoon Liikenteellä ei ole mahdollisuutta tarjota työtä kaikille.
– Joudumme lomauttamaan, kun koronakin pahentaa tilannetta. Helpotusta tuo, että meillä on kuljettajia, jotka ovat siirtymässä eläkkeelle.

60-luvulla viitataan Linjavaunu Norrgårdiin jota KA osti n. 30 v. sitten.
 
Porvoon Liikenteen 81 9700H ex-Koskilinjat, ja 82 Falcon kulkevat nykyään maaseutulinjalla 5.
 
Porvoon Liikenteen paikallisaikatauluissa koko läntinen maaseutuliikenne on yhdistetty linjan 5 alle, myös Hinthaara-Alivekkosken-vuorot. Näillä on silloin myös ilmeisesti kaupunkitaksa, eikä Porvoon Liikenteen oma seututaksa. Kokonaisuudesta tulee kuitenkin sekava, joskin iltapäivän autokierrot näyttävät puoltavan, että runkolinja Kulloo-Porvoo-Kerkkoo edelleen pysyy saman numeron alla. Sama auto näyttää ajavan sen päästä päähän. Selkeämpää olisi kenties jos Porvoo-Hinthaara-Alivekkoski, joka lähinnä on koululaislinja olisi eri numerolla, vaikkapa linja 6.
 
Nyt niitä Kuopion Kabuseja on alkanut näkyä liikenteessä Porvoossa punaisin teippauksin ;) eikä Scaloja juurikaan enää näy...
 
Porvoon Liikenne karsii Porvoon paikallisliikennettä kovalla kädellä kesäksi. Linjoista 1, 1A, 2 ja 5 vain linjaa 1 liikennöidään ja sitäkin supistetulla reitityksellä, josta mm. Ylä-Näsi ja Pihlajatien alue putoaa pois. Helsinki-liikennettä Porvoon Liikenne yhdistää paikallisliikenteeseen niin, että useampi vuoro jatkaa linjan 1 reittiä Kevätkummun kautta Porvoon sairaalalle asti.

Porvoon kaupunki on ilmoittanut aloittavansa paikallisliikenteen paikkaamista, ja aikoo pikaisesti hankkia korvaavaa liikennettä, alkuun lähinnä aikaisempien kesien palvelutasoa tavoitellen.

Porvoossa myös Kyläkyyti-kutsutaksi jää kesätauolle.
 
Takaisin
Ylös