339-DF
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 8 Elokuu 2005
- Viestit
- 8,588
Keväällä käynnistyvässä jokerin alustavassa yleissuunnitelmassa tarkastellaan myös varikon paikkaa ja arvioidaan sen kustannuksia.
Lähtökohtana on, että varikko toteutetaan mitä todennäköisimmin maanalaisena kalliotilana. Mielellään se saisi sijaita linjan keskivaiheilla Pirkkolassa tai Patolassa.
Kuinka kalliiksi tällanen maanalainen varikko oikein tulee? Jos yhden metroasemaluolan hinta on 40-50 Me, niin ihan pienestä summasta ei voine tässä olla kysymys. Käsittäisin, että sinne varataan tilat n. 30 vaunulle taikka junalle ja tarvittavat huoltotilat.
Turun pikaraitiotieselvityksessä arvioitiin taannoin varikon hinnaksi 20 Me. Kuuluuko tähän hintaan ainoastaan rakennuskulut, ja kuinka suuresta varikosta on kyse?
Mitä mieltä foorumilaiset olette, minne varikko tulisi sijoittaa, ja onko maanalaisuus perusteltua?
Itse mietin mahdollista nykyisen metrovarikon hyödyntämistä tavalla tai toisella, mutta enpä tiedä onko se fiksua.
Lähtökohtana on, että varikko toteutetaan mitä todennäköisimmin maanalaisena kalliotilana. Mielellään se saisi sijaita linjan keskivaiheilla Pirkkolassa tai Patolassa.
Kuinka kalliiksi tällanen maanalainen varikko oikein tulee? Jos yhden metroasemaluolan hinta on 40-50 Me, niin ihan pienestä summasta ei voine tässä olla kysymys. Käsittäisin, että sinne varataan tilat n. 30 vaunulle taikka junalle ja tarvittavat huoltotilat.
Turun pikaraitiotieselvityksessä arvioitiin taannoin varikon hinnaksi 20 Me. Kuuluuko tähän hintaan ainoastaan rakennuskulut, ja kuinka suuresta varikosta on kyse?
Mitä mieltä foorumilaiset olette, minne varikko tulisi sijoittaa, ja onko maanalaisuus perusteltua?
Itse mietin mahdollista nykyisen metrovarikon hyödyntämistä tavalla tai toisella, mutta enpä tiedä onko se fiksua.