Asuin Vantaalla pääradan varrella v 1997-2005 ja tuolloin oli pääradalla ruuhka-aikana sekä K, P että I junat kulussa samanaikaisesti. Koska K oli muutaman minuutin muita nopeampi, saapui junia Pasilaan ja Tikkurilaan tiukimillaan 2 minuutin välein.
Jos katsot talviaikataulua http://www.hsl.fi/FI/aikataulutjareitit/Documents/Talvi11-12/Lahijunat.pdf nytkin, niin I-juna esim joudutaan lähettämään Tikkurilasta 2 minuuttia K -junan jälkeen ja vastaavsti seuraava K sapuu Pasilaan 4 minuuttia edellisen I:n jälkeen. Tämä ei tietenkään tarkoita että koko rataosalla samalla raiteella olisi 2 tai 4 minuutin vuoroväli vaan se on keskimäärin 5 minuuttia kun seuraavaan on eroa 6 tai 7 minuuttia. Tätä tiukemmiksi aiktatauluja ei voi suunnitella koska 2000-luvun alkuvuosien kokemuksista ilmeisesti opittiin että liikenne alkaa puuroutua jos sattuu pienikin viive jollekin junalle.
t. Rainer
Tässähän Rainer kertoikin saman mitä olin itse vastaamassa. Ja ruuhka-aikaahan,kun I-juna on Tapanilan asemalla pysähtyneenä Tikkurilaan menossa, on K-juna suunnilleen Malmin asemalla, ja tämä väli ei ole edes kahta minuuttia. Joka päivä kun junalla kuljen, huomaan kuinka hitaasti K-juna ajaa ja keltaisella opasteella kun Tapanilan kohdalla ollessaan I-juna on Puistolassa pysähtyneenä.