339-DF
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 8 Elokuu 2005
- Viestit
- 8,590
Alla oleva teksti pohjautuu KSV:n valmistelemaan liikenneinvestointien talousarvioehdotukseen vuodelle 2009 sekä investointiohjelmaehdotukseen vuosille 2009-2013.
Myös HKL laatii kevään aikana vastaavat asiakirjat. KSV ja HKL eivät aina ole olleet näistä asioista yksimielisiä, joten eroavaisuuksia on varmasti tänäkin vuonna luvassa. HKL:n version on määrä olla lautakuntakäsittelyssä toukokuun lopulla.
Vallilanlaakson joukkoliikennekadulle varataan yht. 4,5 Me seuraavasti: 2011: 0,2 Me, 2012: 2 Me, 2013: 2,3 Me. Erikseen ei mainita, sisältyykö summaan raitiotekin.
Jätkäsaaren raitioteitä varten varataan yht. 15 Me vuoteen 2013 asti. Hanke jatkuu senkin jälkeen niin, että yhteensä siihen käytetään 20 Me. Rahoitus jakaantuu seuraavasti: 2009: 5 Me, 2010: 4 Me, 2011: 3 Me, 2012: 3 Me. Mechelininkadun eteläpään järjestelyt toteutetaan vuosina 2009-2010, ja sen jälkeen on KSV:n mukaan aika toteuttaa Kampin läpi tuleva raitiotieyhteys Jätkäsaareen.
Kalasataman raitiotietä varten varataan vuodelle 2012 0,5 Me ja 2013 3 Me. Sen jälkeen rataa on tarkoitus rakentaa vielä 2 Me:lla.
Laajasalon raitiotietä varten varataan yhteensä 200 Me, josta 165 Me käytetään vuoteen 2013 mennessä seuraavasti: 2009: 5 Me, 2010-2013: 40Me/v.
Raitiolinjan 9 jatkoa varten Ilmalaan ei budjetoida rahaa ennen vuotta 2013.
Bulevardin peruskorjaus on ajoitettu alkavaksi vuonna 2012 ja jatkuvaksi vielä vuoden 2013 jälkeen.
Mechelininkadun levennys ja raitiotiekaistat Leppäsuon kohdalla toteutetaan vuosina 2009-2010 (0,9 ja 0,4 Me).
Myös HKL laatii kevään aikana vastaavat asiakirjat. KSV ja HKL eivät aina ole olleet näistä asioista yksimielisiä, joten eroavaisuuksia on varmasti tänäkin vuonna luvassa. HKL:n version on määrä olla lautakuntakäsittelyssä toukokuun lopulla.
Vallilanlaakson joukkoliikennekadulle varataan yht. 4,5 Me seuraavasti: 2011: 0,2 Me, 2012: 2 Me, 2013: 2,3 Me. Erikseen ei mainita, sisältyykö summaan raitiotekin.
Jätkäsaaren raitioteitä varten varataan yht. 15 Me vuoteen 2013 asti. Hanke jatkuu senkin jälkeen niin, että yhteensä siihen käytetään 20 Me. Rahoitus jakaantuu seuraavasti: 2009: 5 Me, 2010: 4 Me, 2011: 3 Me, 2012: 3 Me. Mechelininkadun eteläpään järjestelyt toteutetaan vuosina 2009-2010, ja sen jälkeen on KSV:n mukaan aika toteuttaa Kampin läpi tuleva raitiotieyhteys Jätkäsaareen.
Kalasataman raitiotietä varten varataan vuodelle 2012 0,5 Me ja 2013 3 Me. Sen jälkeen rataa on tarkoitus rakentaa vielä 2 Me:lla.
Laajasalon raitiotietä varten varataan yhteensä 200 Me, josta 165 Me käytetään vuoteen 2013 mennessä seuraavasti: 2009: 5 Me, 2010-2013: 40Me/v.
Raitiolinjan 9 jatkoa varten Ilmalaan ei budjetoida rahaa ennen vuotta 2013.
Bulevardin peruskorjaus on ajoitettu alkavaksi vuonna 2012 ja jatkuvaksi vielä vuoden 2013 jälkeen.
Mechelininkadun levennys ja raitiotiekaistat Leppäsuon kohdalla toteutetaan vuosina 2009-2010 (0,9 ja 0,4 Me).