Haaveitahan nämä ovat, mutta Hämeentien suunnallakin tarjotaan palvelua metron lisäksi ratikoilla sekä busseilla. Länsimetron kalleus taitaa olla varsinainen syy siihen, ettei sillä suunnalla tule kyseeseen tarjota matkustajille vaihtoehtoja, vaan kaikki halutaan pakottaa metron kyytiin. Se, ja yleinen vastahakoisuus kehittää ratikkaverkkoa.
Kun katsoo Larusta bussien kyytiin tunkevaa ihmismäärää, tuntuu vaan hiukan hullunkuriselta, että ratikkakiskot päättyvät kivenheiton päähän sillan taakse. Siinä salmen keskellä kulkee ilmeisesti veteen piirretty raja, jonka taakse ei ideologisista syistä voida ratikkaliikennettä sallia. Jos yhteys keskustaan asti ratikalla olisi liikaa vaadittu, niin 8 voisi vähintäänkin tarjota liityntäyhteyden Ruoholahden metroasemalle ja poikittaisyhteyksiä Töölön suuntaan.