Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
#80 / 1/A.
Tänäänhän ollut sitten jopa kolme mannheimilaista liikkeellä.Eikö mannheimiläisten pitänyt olla niitä hitaaksi haukuttuja?
Tuo onkin mielenkiintoinen juttu: bussejakin on vaikka kuinka monenlaista ja kun jokun uuden bussityypin saa vaikkapa lennossa vaihtoon, niin käsijarrunkin ja vaihteen löytäminen on kuulemma joskus tuottanut vaikeuksia. Puhumattakaan muista erilaisista hallintalaitteista.Tänäänhän ollut sitten jopa kolme mannheimilaista liikkeellä.
Eiköhän tuo "hitaus" ole vain rutiinin puutetta. Sama se on, kun istuisit vieraan auton rattiin.
Mitenkähän mahtaa vaikuttaa niiden pyörien kuluneisuus. Aikanaan "nuorena miehenä" perstuntumalla havaitsi pikku-Valmeteissa selviä eroja. Vasta pajasta tullut, korjatuilla teleillä ja uusilla pyörilla ollut vaunu kulki aivan eri tavalla kuin jokin jo kauhtunut yksilö.Vaikka huonoimpia välipalamanne-yksilöitä voi hyvällä syyllä kutsua hitaiksi, niin kyllä suurin hitauden aiheuttaja ovat silti liikenneolosuhteet.
Mitenkähän mahtaa vaikuttaa niiden pyörien kuluneisuus. Aikanaan "nuorena miehenä" perstuntumalla havaitsi pikku-Valmeteissa selviä eroja. Vasta pajasta tullut, korjatuilla teleillä ja uusilla pyörilla ollut vaunu kulki aivan eri tavalla kuin jokin jo kauhtunut yksilö.
Eihän se vaikuta kuin matkustusmukavuuteen.
Kulkukehän kuluneisuus ei siis vaikuta mitenkään vaunun nopeuteen. Hyvä on vanhanakin oppia.Eihän se vaikuta kuin matkustusmukavuuteen.
12.7.09 NrII #82 linjalla 10. Etuosan lippujen tilalla iso Linnanmäen mainos.
13.7.
Ysillä puolestaan numeroton raitiovaunu. (!)