Valokennot voivat puolestani pysyä linjoilla koko ajan: ovea ei vain tarvitsisi avata kokonaan niiden lauetessa. Sulkemisen pysäytys, erilainen paljon häiritsevämpi varoitusääni ja uusi sulkemisyritys varoitusäänen jälkeen on mielestäni optimaalinen turvallisuuden ja nopeuden kannalta.
Oven voisi silti avata kuljettajan toimesta, jos joku jää kunnolla väliin. Valvontakamerat sisä- ja ulkopuolella helpottaisivat kuljettajan toimintaa. Valvontakameran kuvat voidaan automaattisesti tuoda esille ovensulkuhäiriön tapahtuessa.
Juuri noin sen toteuttaisin. Mutta mielestäni se saisi myös sulkeutua välittömästi kun este on poistunut. Varoitusääni saisi soida koko sulkeutumisoperaation ajan, myös silloin kun ovi on jossain puolessavälissä. En sitten tiedä mitä määräykset sanovat ovimekaniikasta, saako sellaista ovea rakentaa joka ei aukene väkisin vääntämällä (poislukien tietysti hätävapautus). Koska jos ovet toimivat noin, ne eivät saa myöskään olla revittävissä auki.