339-DF
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 8 Elokuu 2005
- Viestit
- 8,499
Jos Mannerheimintien ja Kaivokadun risteystä ei pysty ylittämään, blokkaa se aika tehokkaasti kaikki mahdolliset reitit Mannerheimintien suunnalla (jossa muuten olisi kahden vaunun pysäkkejä, joille 601 mahtuisi).
Vai estää se liikenteen vielä tuostakin kohtaa. Onpa harmillista. Millaisista painoista tuossa on kyse, eli tyhjällä vaunulla siitä ilmeisesti voi turvallisesti mennä, mutta ääritäydellä sitten ei. Missä kohtaa se raja tulee vastaan? Noin pitkä vaunu tuskin tulisi viimeistä paikkaa myöten täyteen kuitenkaan.
Kuusitieltä tietysti pääsee Reijolankatua pitkin Kallioon ja sieltä Rautatientorille. Mutta onko niitä jalkankulkutunneleita myös Mikonkadun–Kaisaniemenkadun alla? Lisäksi tuollainen outo reitti ei kyllä palvelisi mitään aitoa tarvetta ja sen markkinointi menisi hankalaksi. Korkeintaan tuollaista palvelua voisi tuottaa pr-mielessä rajoitetun ajan, jotta saadaan jokerille tunnettuutta. Vaan taitaa sielläkin tulla pysäkkipituudet vastaan.
Pidemmän matkustajaliikenteen esteeksi voi myös nousta HSL:n rahatilanne, joka on sattuneesta syystä romahtanut.
Tämähän ei ole mikään ongelma – jos HKL kokee, että matkustajaliikenteestä on hyötyä tavalla tai toisella, vaikkapa PR-mielessä, se tietysti hinnoittelee tuotteensa siten, että Höselin rahat riittävät. Mutta jos ei missään voi ajaa, niin sittenhän tälläkään ei ole merkitystä.