Raitiovaunuhavaintoja - joulukuu 2010

Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
Ei taaskaan havainto vaan kysymys.
Mihin aikoihin ja miten se Valoratikka liikennöi 31.12.2010 - 9.1.2011?
 
Keskiviikko 29.12.:
Etuovi-Manne eli HKL 151 sekä TUC-Manne eli HKL 164 olivat ainakin iltaruuhkassa linjalla 1A.
 
Uudenvuodenaattoaamu taisi käynnistyä neloslinjalla huonosti, kun ensimmäinen vaunu ei päässyt Paciuksenkadun mäkeä ylös. Kyseessä oli kuulema jatkettu sohlo eli välipalavaunu! Taitavat olla huonoja? :)
 
Uudenvuodenaattoaamu taisi käynnistyä neloslinjalla huonosti, kun ensimmäinen vaunu ei päässyt Paciuksenkadun mäkeä ylös. Kyseessä oli kuulema jatkettu sohlo eli välipalavaunu! Taitavat olla huonoja? :)

Eilen ajoin välipalavaunua. Jäi joka kierroksella kiinni Paciuksenkaaren pysäkillä lumipöpperöön vaikka on tasainen kohta. Mentiin ryömimällä n. 1.5 minuuttia 50 metrin matka ennenkuin pyörät alkoivat vetämään. Huonoja tällä kelillä ja ylipäätään talvella, kuivalla kesäkelillä ihan asiallisia vaunuja.
 
Eilen ajoin välipalavaunua. Jäi joka kierroksella kiinni Paciuksenkaaren pysäkillä lumipöpperöön vaikka on tasainen kohta. Mentiin ryömimällä n. 1.5 minuuttia 50 metrin matka ennenkuin pyörät alkoivat vetämään. Huonoja tällä kelillä ja ylipäätään talvella, kuivalla kesäkelillä ihan asiallisia vaunuja.
Nuivaa raitioliikennettä välipalavaunuilla. :)

Ja sitä kuivaa kesäkeliä on näillä leveysasteilla perinteisesti varsin rajoitetun ajan. Talvikeliin saa varautua ainakin viiden kuukauden ajan vuodesta plus sitten se syksyinen lehtikeliaika.
Eli taitaapi välipalavaunut olla vähemmän onnistunut konstruktio tänne, tai sitten pitää lisätä vetäviä akseleita eli vaikkapa yksi moottoriteli lisää.
 
Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös