Raitiovaunuhavaintoja maalis-huhtikuu 2008

Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
Oliko tänäänkään (18.03) yhtään Mannea liikenteessä?
Minkähänlaiset mahtavat mainossopimukset olla. Luulisi, että mainostajat haluavat näkyvyyttä.
Onko niissä muuta vikaa kuin "veivi"?

Mainostajan vinkkelistä paras sopimus olisi kai ajokilometrien mukaan, sen verran vähän nuo mannet ovat liikenteessä. Monesti manneja ei näy pitkiin aikoihin, mutta sitten jonakin päivänä melkein koko arsenaali on vaikkapa aamuruuhkassa. Hieman tasaisemmin saisivat näitä sijoitella. Seiskojen ja ykkösten lisäksi manneja voisi mielestäni laittaa silloin tällöin myös kusikasin ruuhkavuoroihin. Mannen nauhakilpien kuluminen (8:n määräänpäänä taitaa tosin lukea vielä Vallila) ei voi olla ongelma, koska ykkössarjan niveliäkin on jatkuvasti tällä linjaparilla.

Ja "veivi" on minun mielestäni lähes koko Mannheim-vaunun sydän, mutta ymmärrän kuitenkin hyvin, että valtaosa kuljettajista ei siitä pidä.
 
Seiskojen ja ykkösten lisäksi manneja voisi mielestäni laittaa silloin tällöin myös kusikasin ruuhkavuoroihin. Mannen nauhakilpien kuluminen (8:n määräänpäänä taitaa tosin lukea vielä Vallila) ei voi olla ongelma, koska ykkössarjan niveliäkin on jatkuvasti tällä linjaparilla.

Kyllä se on ongelma, eikä NrI-vaunuja olisikaan tarkoitus käyttää tuolla linjaparilla. Paremminhan mannet sopisivat esim. kympille.
 
Paremminhan mannet sopisivat esim. kympille.

Aivan totta, mutta jätin Töölön linjat laskuista pois heti kättelyssä. Mannethan kuuluvat Koskelan varustukseen ja Töölön vakiokuskeista iso osa ei ole käynyt mannekoulua - ja lobbauksesta päätellen ei tule käymäänkään. Manneistahan löytyy 4T-kilvitys, joten nelosellakin niitä olisi mahdollista käyttää.
 
"Kyllähän nuo kokomainosmannet ovat niin tyylikkäitä, että sopivatkin paremmin kaunistamaan hallin käytäviä, parempi suojella mainoksia"

Toivottavasti tuollaisia mainospäätöksiä ei tulla tulevaisuudessa tekemään.
Melkoisen paljon tyylikkäämpi on uusi välipalamanne.
Pitää ymmärtää pitää yllä Stadin imagoa.
"Stadi on stadilaisten"
Ei raha voi olla niin tiukalla.
 
Tänään aamulla HKL #212 linjalla 3T hyppäsi kiskoilta Kurvissa, jonka vuoksi kolmoset ja kasit ajoivat Sturenkadun kautta. H055 oli paikalla ja poliisit "käsiohjasivat" liikennettä.

Helsinginkadulta Hämeentielle tuleva liikenne ohjattiin vastaantulevien kaistaa pitkin ja Hämeentietä keskustaan päin ajaville oli risteyksen kohdalla vain yksi ajokaista käytössä.

Kuvia paikalta täällä.
 
Viimeksi muokattu:
Tänään aamulla HKL #212 linjalla 3T hyppäsi kiskoilta Kurvissa, jonka vuoksi kolmoset ja kasit ajoivat Sturenkadun kautta. H055 oli paikalla ja poliisit "käsiohjasivat" liikennettä.

Vaunu saatiin raiteilleen vasta puolenpäivän aikaan ja heti kun ratikat hesarilla alkoivat kulkemaan joutuivat kummatkin seiskat poikkeusreitille helsinginkatua pitkin, ei tarkempaa tietoa mikä tähän oli syynä?
 
Tänään aamulla HKL #212 linjalla 3T hyppäsi kiskoilta Kurvissa, jonka vuoksi kolmoset ja kasit ajoivat Sturenkadun kautta. H055 oli paikalla ja poliisit "käsiohjasivat" liikennettä.

Mitä reittiä kolmoset siis ajoivat? Hämeentietä Sturenkadun risteykseen asti ja sitten Sturea ja Mäkelää Pasilaanko? Vai Sturenkatua Brahenkadulle asti ja Helsinginkatua Oopperalle?
 
Mitä reittiä kolmoset siis ajoivat? Hämeentietä Sturenkadun risteykseen asti ja sitten Sturea ja Mäkelää Pasilaanko? Vai Sturenkatua Brahenkadulle asti ja Helsinginkatua Oopperalle?

Tilanne lienee elänyt jonkin verran aamupäivän kuluessa. Tässä kaikki kolme poikkeusliikennetiedotuksen lähettämää sähköpostia:

HKL-poikkeusliikennetiedotus 26.3.2008 klo 08:07 sanoi:
Linja 3T Eiran suuntaan poikkeusreitti. Ajetaan Helsinginkatu-Sörkkä-Hämeentie-Hakaniemi Syy: tekninen vika. Paikka: Sörnäinen. Alkaen: 07:48. Arvioitu kesto: 08:50 asti.

HKL-poikkeusliikennetiedotus 26.3.2008 klo 08:58 sanoi:
Linjat 3B, 3T, 4 Munkkiniemen suuntaan ja 8, poikkeukset mahdollisia. Syy: este raiteilla. Paikka: Sörnäinen. Alkaen: 08:16. Arvioitu kesto: 09:00 asti.

HKL-poikkeusliikennetiedotus 26.3.2008 klo 10:25 sanoi:
Linjat 3B, 3T ja 8, Poikkeusreitti: Ajetaan Helsinginkatu-Sturenkatu-Hämeentie molempiin suuntii. Syy: este raiteilla. Paikka: Sörnäinen. Alkaen: 08:58. Arvioitu kesto: 11:00 asti.

Eli veikkaukseni on, että kolmoset ajettiin heti Oopperalta Helsinginkadulle ja Paavalin kirkon kautta Sörkkään.
 
Näin kasejakin Kaivokadulla. Tänään nähtiin se katuraitiotien ikävä puoli: huono keli, huonosti kulkee. Siinä mielessä metrossa on enemmän munaa. on spårat silti symppiksiä.
 
Tällä kertaa sentään "este raiteilla" ei ollut väärin pysäköity auto. ;) Tosin niitäkin oli Eiran lenkillä.
 
Näin kasejakin Kaivokadulla. Tänään nähtiin se katuraitiotien ikävä puoli: huono keli, huonosti kulkee. Siinä mielessä metrossa on enemmän munaa. on spårat silti symppiksiä.

Ratikat kulkevat hyvin tuossakin kelissä, kunhan kumipyöräliikenne pysyy poissa jaloista jumittamasta... Ja kyllä, tämä ei vaadi kuin omat kaistat ajoradan keskelle tai reunaan :tongue:
 
27.03. Vaunu 50 "tuurasi" vaunua 2263 puolenpäivän paikkeilla.
Olisi nyt ollut mieluummin vaikka vaunu 12 ;) .
Onko muuten vaunusta 9 havaintoja?
 
Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös