- Liittynyt
- 18 Maaliskuu 2006
- Viestit
- 2,001
Videonkin otin: http://youtu.be/9CTJmOiVv9w
:shock:
Hyvinhän se siitä meni! Variotram olisi varman pistänyt kertaheitolla sekä urakiskon että omat telinsä mäskäksi tuossa.
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Videonkin otin: http://youtu.be/9CTJmOiVv9w
Ei taida olla ratateknistä nimeä. On risteyskappale, jossa on laippaura vain pääkulkutiellä (Nummelin).Jos jollain on ratatekninen nimi tiedossa tuolle Kauppatorin nollavaihteen risteykselle, niin saa ilmoittaa. Itse kutsun noita 'hyppyristeyksiksi'.
Toisaalta kun vastavaihteissa kun on kympin rajoitus muutenkin, niin noiden käyttöä niissä en ihan tajua. Vallilan hallin sisääntulovaihteeseen Hauhonpuistosta päin tuli muuten hiljattain uusi tuollainen.
Jos jollain on ratatekninen nimi tiedossa tuolle Kauppatorin nollavaihteen risteykselle, niin saa ilmoittaa. Itse kutsun noita 'hyppyristeyksiksi'.
Tottahan kaistan vaihtaja väistää. Tuo järjestely tuossa on aivan pepusta. Vihreä vasemmalle palaa hyvin lyhyen aikaa. Kun autoilijat muutenkin torkkuvat liikennevaloissa, ei siitä ehdi montaa autoa kääntyä.Onnettomuus on näemmä tapahtunut niin, että auto oli kääntymässä Kustaa Vaasan tieltä Hämeentielle ja auton siirtyessä ryhmityskaistalle (joka on samalla keskustaan päin menevä raitiovaunukaista), takaa tullut Variotram törmäsi autoon.
Itse käytän termiä umpeenhitsattu ristikappale. Mikä sitten lieneekään virallinen nimitys?
Tiedä tuosta fiksuudesta. Mutta näin asia on. Lähde Nummelinin kirja.Eli eikö risteyskappaleet tehdä yhtenä tasapintaisena mötikkänä ja sitten urat "rouhitaan" niihin? Onko näin, kertokaa fiksummat!