Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Tätä on nyt päivitetty. 27 kuvaa ja vähän väriäkin.
Hienoa jälkeä, Albert! Kiitos kuvista.Tätä on nyt päivitetty. 27 kuvaa ja vähän väriäkin.
1970-luvulta muistan hämärästi VTS:iä kasilla, perävaunujen kera, mutta viimeinen kokemukseni sellaisesta ko. linjalla on niinkin myöhään, kun lukioajaltani (1985-1988). Tuolloinhan laihialaiset olivat h8:n vakiokalustoa, mutta eräänä aamuna Salmisaaren päättärillä seisoi VTS-vaunu rahastajineen kaikkineen. Se oli muuten viimeinen kerta kun menin sellaisella linjaliikenteessä. Aivan tarkkaa ajankohtaa en nyt valitettavasti enää muista.Taisipa muuten olla ensimmäinen kerta, kun näen VTS:n linjalla 8. Näyttääpä oudolta!
Talvella 1985-86 kasilla oli eräässä vaiheessa säännöllisesti rahastajan rahastama vuoro ja vaununa oli nimenomaan VTS. Vuoro oli ruuhkavuoro.Aivan tarkkaa ajankohtaa en nyt valitettavasti enää muista.
Albert vihjaisi urbaanilegendasta nivelvaunujen keskivaloon liittyen. Ei se mikään legenda ole, vaan tunnettu alan mies puuttui moiseen lain rikkomiseen. Eikä siinä HKL:n muu auttanut kuin ryhtyä noudattamaan lakia. Tosin laki sitten kipakkaan tahtiin muutettiin, mikä tietenkin kaikella tavalla olikin tarkoituksenmukaista.
Minusta tämä osoittaa erittäin ikävää asennetta. Eikö muka ole parempi, että tällainen lipsahdus selvitetään mahdollisimman pian? Paljon ikävämpää HKL:lle on, jos 20 vuoden kuluttua todetaan, että se on rikkonut lakia kaikki nämä vuodet. Olkoonkin, ettei siitä liene koitunut haittaa kenellekään, mutta kysehän on lainsäädännön periatteesta. Ei lakeja tehdä ajankuluksi tai muuten vaan ja kaikki voivat toimia niistä piittaamatta, jos niin omaksi edukseen katsovat.Lamppuepisodi oli harrastustoiminnalle harmillinen, sillä HKL katsoi sen olevan raitiovaunuharrastajien yleinen "hyökkäys" heitä kohtaan.