- Liittynyt
- 2 Elokuu 2007
- Viestit
- 667
Katajanokalta lähtee ma-la laiva kello 11.30, 17.30 ja 21.30 ja saapuu 10.10, 10.40 ja 20.30; osan aikaa siis tuon raitiovaunulinjan kannattaisi ajaa vain Länsiterminaalille ja osan aikaa molempiin kun Katajanokalle tulee laiva.
Pitkän vitosen ongelma lienee juuri 339-DF:n mainitsemissa poikkeavissa tarpeissa terminaalien välillä. Aamulla kysyntää on Länsiterminaalissa, kun taas Katajanokalla on vielä ihan hiljaista. Aamupäivällä tilanne kääntyy toisinpäin. Iltapäivällä tarve Länsiterminaalilla kestää useamman tunnin pitempään ja illallakaan laivojen tuloajat eivät täsmää kovin hyvin. 10 minuutin vuorovälillä pitkä vitonen vaatisi kuusi vuoroa. Tokihan linjaa voisi pilkkoa liikennöintitarpeen mukaan palasiin 5B LTR-Kauppatori ja 5C KTR - Rautatieasema silloin kun koko kierrosta ei olisi tarvetta ajaa (parin vuoron säästö näinä aikoina), mutta matkustajan kannalta homma menisi varmaan turhan sekavaksi. Pitkän vitosen myötä toki 6T:n vuorot ja ysin ruuhkat voitaisiin karsia pois ja saada täten hiukan takaisin liikennöintikustannuksissa edellyttäen että vitoset ja ysit tahdistuisivat hyvin keskenään.