Antero Alku
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 28 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 7,552
Tätä minäkin ihmettelen. Koululaisena käytin vinoja lähtölaitureita monta vuotta, eikä koskaan ollut mitään ongelmaa. Jos henkilökunta piti tauon (tuolloin oli rahastajiakin!), se piti sisääntulo-ovet kiinni ja porukka poistui muista ovista. Muistelen myös sellaista tapahtuneen, että porukka sai tulla sisään. Tauon jälkeen sitten rahastaja käveli läpi auton ja rahasti. Talvisin tällainen oli hyvää palvelua, koska pääsi sisään, missä ei ainakaan tuullut ja satanut.Miksi Rautatientorin puolella on alunperinkään luovuttu vinoista lähtölaitureista?
Jättölaituri on minusta OK, jos siitä on hyötyä matkustajalle. Esim. Itiksessä on toki fiksua jättää porukka metron oven eteen eikä kierrättää aseman ympäri ja mahdollisesti ovesta etäällä olevalle pysäkille. Mutta ei sielläkään ole kuljettajan tauon esteenä se, että hän ajaa auton valmiiksi lähtöpysäkkiin. Onhan nykyään bussissa uskollinen rahasta tauon aikana hommissa. Sen nimi on Buscom.
Jos nyt on periaate, että pitää olla erikseen tulolaituri, odotuslaituri ja noutolaituri, niin kyllä siinä syödään oikein hyvin terminaalin pinta-alaa. No, onhan koko terminaali turha, koska linjojen pitäisi olla heilureita. Ja jos siihen on busseja liikaa, niin sitten pitää olla ratikat bussien sijasta.
Antero