EDIT: Näyttää samassa lehdessä olevan myöhemmin pikku-uutinen päätöksestä 30.10. yhdistää SNCF ja RFF. Lähdetieto olisi mielenkiintoinen. Mietin onko tämän kokoluokan uutinen voinut mitenkään lipsahtaa ohi silmien...
EDIT 2: No niin, RFF:n nettisivulla näyttää olevan
lehdistötiedote aikeesta muodostaa yhteinen infraentiteetti SNCF:n ja RFF:n infratoiminnoista. Ko. entiteetyi tulisi SNCF:n alaisuuteen, mutta järjestelyn euroyhteensopivuuden varmistaminen on vielä auki. Hieman hämmentävää, mutta en pitäisi vielä läpihuutojuttuna. Ja toisaalta infratoiminnothan täytyy joka tapauksessa pitää erillään operoinnista sitten konsernin sisällä. Eli kyse ei voi olla paluusta vertikaalisesti integroituun monopoliin. Ihmettelen vain mitä hyötyä yhdistämisestä on tällaisilla reunaehdoilla.