Jotain pientä ideointia on taas tullut tehtyä
tähän tapaan.
Linjan 1 voisi tosiaan katkaista Pyynikintorin ja Pirkahallin välille, jolloin aikataulutus olisi helpompi toteuttaa Pirkkalan liikenteen kanssa. Samalla Kalkun reittiosuuden ottaisi hoitaakseen linja 12. Yhdessä pienen oikaisun kanssa Koivistonkylässä, linja toimisi edelleen 2 tunnin kierrosajalla ja 20-30 minuutin vuorovälillä. Tarkemmin matkustajamääriä tarkasteltaessa tämän voi väittää riittävän, sillä linjalla 21 näyttäisi olevan usein jopa enemmän matkustajia kuin 12:lla.
Samalla linjoille 6 ja 21 pohdin muutamia muutoksia. Mitäpäs jos kutosta jatkettaisiin Keskustorille ja reitin toinen pää siirrettäisiin Kaukajärveltä Koilliskeskuksen kautta Atalaan? Myöskin kahden tunnin kierrosaika riittäisi nippa nappa, joten neljällä autolla yhä selvittäsiin. Samalla 21:n tueksi tulisi Keskustan ja Koivistonkylän välille toinen linja ja hyvin aikataulutettuna suurin piirtein 15 min. vuoroväli arkisin.
Muita kartassa mainittuja ehdotuksia ovat linjat 3 ja 33. Kolmosen reitin voisi siirtää välille Petsamo - K.tori - Reuharinniemi. Reitti mukailisi nykyistä Y35:n reittiä, ja puolen tunnin vuoroväli olisi riittävä. Samalla voisi miettiä 16:n roolia Vähäniemenkadulla - että olisiko se enää tarpeellista vai voisiko reittiä oikaista suoraan Lielahdenkadun kautta ajettavaksi. Lahdesjärven ja Keskustorin välille voisi perustaa uuden linjan 33, mutta reittivaihtoehtona olisi myös (toisin kuin linkin kartassa) Viinikan kautta ajaminen.
TAYS:n liikennettä koskien kartassa näkyy kaksi linjaa. Aiemmin ehdotettu linjan 20 reittimuutos on siihen laitettu sellaisenaan, mutta linja 36 puolestaan edustaa nopeaa yhteyttä Hervannan ja TAYS:n välillä. Reitti kiertäisi jäähallin parkkipaikan ja Kissanmaankadun kautta TAYS:n pysäkille 5007, joka toimisi päätepysäkkinä. Sieltä autot jatkaisivat Teiskontietä suoraan valtaväylälle ja takaisin Hervantaan. Tällä tavalla linjalle voisi esimerkiksi kahdella autolla saada aikaiseksi 20 minuutin vuorovälin, joten linja olisi kustannuksiltaan tehokas. Kysymys kuuluukin, olisiko linjaa tarpeen sittenkin jatkaa TAYS:n alueelle nykyiselle 6:n päätteelle tai kauemmas? Tätä asiaahan on pohdittu viime aikoina, kun keskussairaalan alue on jatkuvasti laajentumassa.