RSS
Botti
- Liittynyt
- 10 Heinäkuu 2008
- Viestit
- 8,892
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Olethan tietoinen, että Huopalahdessa on normaalioloissa kolme sisään- / uloskäyntiä? Läntisimmiltä portailta on sujuva kävely-yhteys Angervotielle ja edelleen Isonnevantielle. Pääseepä sieltä Orapihlajatiellekin.Olisi kiva tietää säilyykö kävely-yhteys Huopalahden aseman laitureilta portaita tai hissejä käyttäen tunneliin, vai meneekö koko aseman länsipuoli "mottiin" että ulos pääsee vain itäistä uloskäyntiä pitkin ja koko Liisa Akimofin nykyisin omistaman asemakompleksin ympäri kiertäen?
Olisi kiva tietää säilyykö kävely-yhteys Huopalahden aseman laitureilta portaita tai hissejä käyttäen tunneliin, vai meneekö koko aseman länsipuoli "mottiin" että ulos pääsee vain itäistä uloskäyntiä pitkin ja koko Liisa Akimofin nykyisin omistaman asemakompleksin ympäri kiertäen?
Niin muistaakseni on mutta ei niistä kovin paljon hyötyä ole työmatkalaiselle.Olethan tietoinen, että Huopalahdessa on normaalioloissa kolme sisään- / uloskäyntiä? Läntisimmiltä portailta on sujuva kävely-yhteys Angervotielle ja edelleen Isonnevantielle. Pääseepä sieltä Orapihlajatiellekin.
Onhan tuossa jutussa tuollaset lauseet:
"Vaihdot junaraiteiden välillä eli Kehäradan junista Rantaradan juniin ja toisinpäin onnistuvat kuitenkin koko rakentamisen ajan tunnelin kautta. Samoin hissit ja esteettömät reitit ovat käytössä työmaan aikana. Jalankulku ja pyöräily tunnelin läpi on myös mahdollista koko ajan, mutta reitteihin tulee muutoksia työmaan edetessä."
Eli tunneliin pääsee ja tunnelin läpi pääsee, joten ilmeisesti tunnelin kautta pääsee laitureillekin koko ajan.
Miksi ei olisi? Jos edelleen arvellaan, että keskimmäisistä portaista ja hisseistä ei olisi yhteyttä katuverkkoon - todellisuudessa yhteys säilynee -, niin pääsisihän länsipään portaiden avulla Angervotien kautta bussien 52 ja 552 pysäkille Isonnevantielle. Silloin tämä siirtymistie olisi erityisen hyödyllinen, jos on poistunut junasta siitä päästä, joka jää mahdollisimman kauas itäiseltä sisäänkäynniltä, joka sinänsä on kyseisen aseman pääsisäänkäynti.Niin muistaakseni on mutta ei niistä kovin paljon hyötyä ole työmatkalaiselle.
Huopalahden aseman keskimmäiseen alikulkuun, jossa siis nyt alkaa huomattava remontti, tulee kevyen liikenteen yhteyksiä usealta suunnalta. Kävelyalueiden kannalta alikulku jakaantuu kahteen osaan, joita nyt yhdistävät suojatiet bussipysäkkiparin kummassakin päässä. Jos ja kun ajoradat revitään auki, suojatiet poistunevat ainakin jossain vaiheessa joksikin aikaa käytöstä. Tämä vaikuttaa käytettävissä oleviin kulkureitteihin aseman alla. Eliel Saarisen tien suuntainen kevyen liikenteen väylä saattaa pysyä normaalia vastaavana lähes koko ajan. Siltä puolelta aseman laituritasolle päässee katkoksen aikana näppärimmin hisseillä, sillä portaikko jää suojateiden "väärälle puolelle".
Junasta junaan vaihtaville portaat taitavat jäädä käyttöön - eihän tällöin tarvitse muutenkaan mennä aiemmin kertomieni suojateiden kautta. Tältä puolelta pääsee Haagan katuverkkoonkin, mutta kulku junilta Eliel Saarisen tien suuntaiselle kevyenliikenteen väylälle mutkistuu.Olisi kiinnostava tietää mitä ne aikoo tunnelissa tehdä. Joutuvatko ne madaltaa ajoradan että raitiovaunu mahtuisi tunneliin?
Hisseihin on jossain vaiheessa luvassa ruuhkaa. Mahtavatko tilanteeseen kyllästyneet puhkaista aukkoja aitoihin ja oikaista raiteiden yli?
Junasta junaan vaihtaville portaat taitavat jäädä käyttöön - eihän tällöin tarvitse muutenkaan mennä aiemmin kertomieni suojateiden kautta. Tältä puolelta pääsee Haagan katuverkkoonkin, mutta kulku junilta Eliel Saarisen tien suuntaiselle kevyenliikenteen väylälle mutkistuu.
No Lärkanille pääsee asemalta jalan kyllä varmasti työmaidenkin aikana, sinne suuntaan kävelyteitä on Hpl asemalta JOKERI-väylän kummallakin puolella. Suomalaiselle Yhteiskoululle voinee kävellä asemalta Isonnevantietä (Isonnevantielle mennään aivan samaa reittiä kuin Lärkanillekin, sen varrella sekin sijaitsee).Se on se kaikkein huonoin juttu, koska Eliel Saarisentietä pitkin pitäisi päästä kävelemään kohtuuajassa, kun 550 lakkaa kulkemasta, Etelä-Haagan ja Pitskun työpaikkoihin (mm siihen missä itse työskentelen) ja kouluihin (SYK ja Lärkan).
Tiedotteen kommenteissa on kysytty että vaaditaanko 550:n kyydissä A-vyöhykkeen lippua, kun poikkeusreitti kulkee sen kautta. HSL on vastannut että yhden linjan poikkeusreitin takia ei ole ryhdytty muuttamaan poikkeusreitin pysäkkien vyöhykettä ja tarjonnut vaihtoehtoisia reittejä BC-lipun haltioille, eli ilmeisesti tarvitsee.
HSL voisi mielummin tehdä sillä tavalla että kyytin nousijan on ostettava A vyöhykkeellä sen vyöhykkeen lippu, mutta ilmoittaa etteivät lipuntarkastajat kulje linjan A-vyöhyke osuudella, jolloin BC-lipun käyttäjien ei tarvitse ostaa ABC-lippua poikkeusreittien keston ajan.
Siis hetkinen. Onko Höselin pojat piirtäneet bussille poikkeusreitin ajattelematta lainkaan noita upouusia hienoja vyöhykkeitä? Ja nyt sitten jälkikäteen väitetään ihan pokkana, että kaikkien niiden tuhansien, tai jopa kymmenien tuhansien?, päivittäisten kulkijoiden pitää heittää vaikkapa vuoden loppuun asti voimassa oleva BC-lippunsa roskikseen ja marssia nöyränä Ärrälle ostamaan uusi lippu?
Nyt voisivat palstaa lukevat toimittajat esittää asiasta pari kiperää kysymystä Höselille. Asiakaslähtöisyys ja niin edelleen.