Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Miten nivelbussilla lähtö lentoasemalta onnistuu?
Lähtölaiturista pitää peruuttaa, mutta nivelbussilla ei voi peruuttaa? Menee linkkuun!
300:lla on ollut ajoittain nivelbusseja ja sen lähtöpysäkki on nimenomaan Elielinaukion vinolaitureissa. Onko joku ollut näkemässä miten hyvin lähtö on tapahtunut niiltä?
Tuleeko HelB:lle lisää niveliä, vaikka ko. linjan sopimus ei ole vaihtumassa?
Jopa tuplanivelellä peruuttaminen hyvinkin ahtaissa paikoissa onnistuu asiansa osaavilta. Linkin kuva on otettu Zürichissä VBZ:n varikolla.Ei nivelen peruuttamisessa ole sinänsä mitään kummallista, se on periaatteessa samanlaista kuin peräkärryn kanssa peruuttaminen - jota tavaraliikenteen yhdistelmät tekevät ihan rutiinihommana. Jos sitä ei ole harjoitellut, niin se voi tuottaa vaikeuksia, mutta sitten kun homma on hallussa, se menee helposti.
Korkealattiaisten nivelten aikaan niitä säilytettiin varikoilla ruuduissa tai halleissa, joista peruutettiin pois. Vaikkapa Tukholmassa liikennöinti nivelillä peruutuslaitureista on ihan arkipäivää.
43:n yövuoroja ajettiin aikanaan nivelellä Elielinaukiolta. Ei ollut ongelmia peruuttaa pois laiturista
Milläköhän kalustolla ja liikennöitsijällä? 43 oli Helbin linjoja ja heille taisi tulla nykyiset volvon nivelet vasta myöhemmin?
Suomen Turistiauton aikaan heidän silloisilla nivelillään. STA:n viimeiset nivelet poistettiin vähän ennen kuin firmasta tuli HelB ja HKL-Bussiliikenne fuusioitiin siihen.
Jopa tuplanivelellä peruuttaminen hyvinkin ahtaissa paikoissa onnistuu asiansa osaavilta. Linkin kuva on otettu Zürichissä VBZ:n varikolla.
Helsingin Bussiliikenteen nykyiset nivelbussit on sijoitettu Ojankoon. Onko osa linjan 600 liikenteestä tarkoitus siirtää Ojangon varikon hoidettavaksi, vai millä tavoin nivelet on ajatus sijoittaa tuolle linjalle? Vai ajetaanko jo nyt jotain 600:sen sarjoja Ojangosta?