Ruotsissa pöllittiin juna

Hieman ihmetyttää myös, ettei siivooja ilmeisesti hoksannut vetää hätäjarrusta. Saksassa noin vuosikymmen sitten kuoli yli sata junamatkustajaa osin siksi, ettei kukaan matkustajista vetänyt hätäjarrusta edes siinä vaiheessa, kun vaunun sisään oli lattian läpi tunkeutunut varsin kookkaita junan pyörän kappaleita.

Hätäjarru on nykyisellään vain "se seinässä oleva kahva, johon ei saa koskea". Tarvittaisiin kai jonkinlainen "vedä hätäjarrusta" -tiedotuskampanja.
 
Viimeksi muokattu:
Vs: Saltsjöbadenin onnettomuus, syytä epäillä työsuojelurikosta

Siivojan vammat olivat sen verran vakavia, että hänet on jouduttu leikkamaan useaan otteeseen. Onni onnettomuudessa on, että hän on tullut tajuihinsa. On kuulemma "puolitajuissaan" ja pystyy kommunikoimaan läheistensä kanssa.

Eri asia on, muistaako hän mitään itse onnettomuudesta. Vielä ei tiedetä, joutuiko hän paniikkiin, eikä siksi esim. älynnyt vetää hätäjarrusta. Varmaa on, että sekä liikenteen tilaaja SL että liikennöitsijä Arriva valehtelivat siivojan pöllineen junan. Joutuivat myöntämään valehtelun, kun sekä poliisi että syyttäjänvirasto omissa tutkimuksissaan löysivät todisteita työsuojelurikoksesta. Herää kysymys - minkälainen on Arrivan turvallisuuskulttuuri? Saltiksen lisäksi Arriva liikennöi kaikkia Tukholman paikallisratoja pl. Lidingön rata ja Pendeltågit.
 
Vs: Saltsjöbadenin onnettomuus, syytä epäillä työsuojelurikosta

Saltiksen lisäksi Arriva liikennöi kaikkia Tukholman paikallisratoja pl. Lidingön rata ja Pendeltågit.

Tokihan myös Lidingöbanan on Arrivan liikennöimä. Sen sijaan Roslagsbanan on eri yrityksen, Roslagståg AB:n juttu.
 
Tokihan myös Lidingöbanan on Arrivan liikennöimä. Sen sijaan Roslagsbanan on eri yrityksen, Roslagståg AB:n juttu.

Paitsi että 7.1. vaihtui liikennöintisopimus myös Roslagsbanalla, eli nyt kaikkia SL:n paikallisratoja liikennöi Arriva Sverige AB (Spårväg Citya taas "harrastajien" Stockholms Spårvägar AB ja pendeltågeja tietysti SJ:n tytäryhtiö Stockholmståg KB). Roslagsbanan liikennettä hoitaa siis nykyään tavallaan Saksan rautatiet (Arriva on DB:n tytätyhtiö), kun ennen sitä hoitivat yhdessä Tanskan ja Norjan rautatiet (Roslagståg AB:n omistivat DSB ja NSB:n omistama Svenska Tågkompaniet AB):D.


Mistä lähtien? :eek: Viimeksi kun itse siellä kävin niin sitä operoi Veolia Transport.

Kesäkuussa 2012, eli samalla kuin Nockeby-/Saltsjö-/Tvärbanalla, vaihtui liikennöitsijä Veoliasta Arrivaan, joka voitti lyhytaikaisen sopimuksen radan liikennöinnistä (ennen kuin se kesäkuusta 2013 joulukuuhun 2014 suljetaan kunnostuksen/uudistuksen vuoksi, jolla ennakoidaan radan kytkemistä Spårväg Cityyn).
 
Kesäkuussa 2012, eli samalla kuin Nockeby-/Saltsjö-/Tvärbanalla, vaihtui liikennöitsijä Veoliasta Arrivaan, joka voitti lyhytaikaisen sopimuksen radan liikennöinnistä (ennen kuin se kesäkuusta 2013 joulukuuhun 2014 suljetaan kunnostuksen/uudistuksen vuoksi, jolla ennakoidaan radan kytkemistä Spårväg Cityyn).

Kiitti tiedosta, itse kävin siellä juuri olikohan huhtikuussa 2012. Kiitti myös tuosta sulkemis infosta, pitä seuraavalla Tukholman risteilyllä sitten käydä tuo ajelemassa.
 
Takaisin
Ylös