- Liittynyt
- 11 Heinäkuu 2005
- Viestit
- 191
Ja näin se toimii myös oikeassa elämässä.Ville O. Turunen sanoi:Vastaus ainakin periaatteessa on, että virran syöttöasema voi syöttää virtaa myös liikennevälineen käyttämästä verkosta yleiseen sähköverkkoon. Siis yleisen verkon kannalta syöttöasema toimii hetkellisesti sähkövoimalana.
Käytännössä sähköradalla on jännitteettömiä kohtia, erotusjaksoja, jotka erottavat eri syöttöasemat toisistaan. Näissäkin kohdissa juna voi käyttää sähköjarrua, silloin vain energia käytetään junassa itsessään, tai jos ei kulutusta ole tarpeeksi, "poltetaan" jarruvastuksissa lämmöksi.
Itse asiassa esim. Sm4 tekee erotusjaksoissa automaattisesti kevyen sähköjarrutuksen ja syöttää energia erotusjakson ajan junan apukäyttöinverttereille.