Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Aika näyttää miten pian venäläisten vaunujen kabotaashikielto Suomen sisäisessa liikenteessä kumotaan, joka se on pelkkä poliittinen päätös kun viranomaisissa löytyy venäläisvihamiehisiä tahoja jarruttamassa venäläiskaluston käyttöä.
Wikipediassa oli tällainen selitys tästä IORE kytkinasiasta:
"Since 1969, the ore trains have been using the Soviet SA3 coupler. However, LKAB decided that these were not sufficiently strong for the new trains and decided that the Iore locomotives and the new hopper cars were to be delivered with Janney couplers (also known as AAR coupler). While the first pair of locomotives had Janney couplers, the rest of the first batch were equipped with SA3 couplers to handle the existing hopper cars, and later retrofitted with Janney couplers."
Todennäköisesti tuo ruotsalainen AAR on tyyppiä F, jos kerran valintaperusteena oli kytkimen vetovoiman kesto.