Savonlinja

Tuo oli odotettavissa, koska yhtiön viimeiset vuorot Mikkelin seudulla, Mikkeli-Ristiina-Pellos-reitillä ajetaan toukokuun viimeisenä päivänä.

---------- Viestit yhdistetty klo 07:44 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 06:24 ----------



Tuo 12.05/15.35 vuoropari on ollut ilmeisesti "koronatauolla", koska se on itselläni tammikuussa 2020 voimaan tulleissa aikatauluissa.

Kun asuin Mikkelin seudulla, niin suurin osa autoista oli keltaisia Savonlinjan autoja. Mihin tuo Savonlinjan vuorojen loppuminen perustuu ? Onko muita syitä kuin matkustajien väheneminen.
 
Kun asuin Mikkelin seudulla, niin suurin osa autoista oli keltaisia Savonlinjan autoja. Mihin tuo Savonlinjan vuorojen loppuminen perustuu ? Onko muita syitä kuin matkustajien väheneminen.

Kilpailutustappioihin ja markkinaehtoisen liikenteen kannattamattomuuteen.
 
Nyt alkaa tulla korvaavaa liikennettä Savonlinjalle.
Onnibus: ma 15.2 alkaen uusi vuoro Hki-Porvoo-Kotka-Hamina 12.05/paluu 15.35 M-P, sekä 19.25 S samoin Haminaan.
Vuorela: ma 22.2 alkaen uusi vuoro Haminasta 12.00 Loviisa-Porvoo-Itäkeskus-Hki, paluu 16.00 M-P.

On vielä Porvoo-Loviisa-Kotka-Porvoo vakio 13:30 Porvoosta, paluu heti ja Porvoossa 17:35, ajaa Eriksson, syksyllä ajeli Forsblom. Onko jokin kilpailutus, en tiedä.
 
Kilpailutustappioihin ja markkinaehtoisen liikenteen kannattamattomuuteen.

Näinhän siinä kävi, yhtiö ei riittävän nopeasti reagoinut muuttuneeseen markkinatilanteeseen vaan jäi suuruutensa vangiksi.
Pari vuotta sitten jo kirjoitin; "Hallinnon kiinteät kulut ovat niin suuret, että kaikki kilpailutukset näytetään hävittävän, kun pienemmät "ketterät" yhtiöt voittavat kaikki kohteet."

Tulos on nyt nähtävissä.
 
Onkos SL:n 400, 401 ja 994 Irisbus:t vielä liikenteessä, vai ovatko menneet muiden mukana ulkomaille ?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Onkos SL:n 400, 401 ja 994 Irisbus:t vielä liikenteessä, vai ovatko menneet muiden mukana ulkomaille ?

Traficomin tietojen mukaan kaikista noista on määräaikaiskatsastus suorittamatta sekä luovutusilmoitus, joten eivät ole ainakaan liikenteessä, mutta autojen tarkemmasta kohtalosta ei minulla ole tietoa.
 
Viimeksi muokattu:
Traficomin tietojen mukaan kaikista noista on määräaikaiskatsastus suorittamatta sekä luovutusilmoitus, joten eivät ole ainakaan liikenteessä, mutta autojen tarkemmasta kohtalosta ei minulla ole tietoa.

Eiköhän ne sitten ole myyty, ainakin osa noista Ivecoista meni ulkomaille niin en tiedä että menikö nuo aiemmin 3 mainittua autoa samalla kertaa.
 
On vielä Porvoo-Loviisa-Kotka-Porvoo vakio 13:30 Porvoosta, paluu heti ja Porvoossa 17:35, ajaa Eriksson, syksyllä ajeli Forsblom. Onko jokin kilpailutus, en tiedä.
Tidstrand palaa reittiliikenteeseen ja pidentää koululaisvuoronsa läntiseen Loviisaan Porvooseen asti. Hiihtoloman jälkeen 1.3 alk. seuraava aikataulu

KoulP 6.40 Loviisa-Porvoo (motaria), paluu 7.20 Pernajan/vt 170 kautta
KoulP 14.30 Loviisa-Porvoo, paluu 15.45, mennen tullen Pernajan/vt 170 kautta

Ilmeistä, että vanhaa Hki-Kotka-reittiä aletaan purkaa osiin niin, että liikennöinti pääosin perustuu vaihtoihin Porvoossa. Työkseni juttelin Ely-keskuksen kanssa, joka ei välittömästi lähde hankintoihin yhteysvälillä, vaan katsoo ensin mitä markkinat keksii. Elyn palvelutasomäärittelyn mukaan Porvoo-Loviisa-välillä tulisi olla liikennettä pendeli-aikana jopa 45 min välein, muutoin vähintään klo 21.30 asti illalla.
 
Mikähän on liikeidea Savonlinjalla Lappeenranta-Jyväskylä-reitillä, kun laitetaan M,P-lähdöt 10-15 minuuttia Soisalon jälkeen, selvästi korkeammalla hinnalla?
Tarjotaan nostalgiamatka vielä kerran Savonlinjalla, ennen loppua?
 
Mitähän Raimo O puuhailee?
HALLITUS
Puheenjohtaja:
Silaskivi Vesa-Pekka Juhani
Jäsenet:
Hervos Hannu Sakari
Honkanen Kai Johan Antero
 
Länsi-Savossa on juttu maksumuurin takana Savonlinjan johdon uusimisesta. Maksamatta näkee, että uutena toimitusjohtajana aloittaa entinen liiketoimintapäällikkö Harri Leskinen.
 
Viimeksi muokattu:
Takaisin
Ylös