Kovasti kaikenlaisia yhteyksiä halutaan, mutta sitten kun sellaisia luodaan, niin niille ei olekaan käyttäjiä. Yksi iso syy tähän on varmasti kallis seutulippu joka pitää hankkia lyhyellekin kuntarajan ylittävälle matkalle. Valitettavasti tähän saadaan muutos vasta vuonna 2016 kun tariffiuudistus toteutetaan. Ainakaan linjalla 577 ei ole kovin paljon matkustajia Tikkurilan-Suutarilan välillä eikä linjan 39 matkustajamääriä voi Vantaan puolella kehua, onko kenelläkään havaintoja kuinka paljon linjalla h74 matkustetaan Vantaan puolelle? Itse joudun tällä hetkellä käymään Kannelmäessä pari kertaa viikossa, on käsittämätöntä että pääsen Myyrmäestä Korsoon sisäisellä lipulla, mutta 3 minuutin junamatkasta Kantsuun pitää maksaa tuplahinta!
S74:lla on Vantaan puolella ollut omien havaintojeni mukaan matkustajia vähän, mutta jonkin verran kuitenkin. Nyt linja tosin mahdollistaa sen, että jos jaksaa kävellä kehä kolmosen yli Helsingin puoleiselle pysäkille, joka on melko lähellä kuitenkin niin ei tarvitse maksaa seutulippua Toisaalta Tammiston ja Jumbon välille on muodostunut pikkuhiljaa kaupanalue, joka on Suomessa ainutlaatuinen laajuudessaan. Itse olen ihmetellyt sitä, että Valimotietä Jumbolle ei kulje yhtään Vantaan sisäistä linjaa eli ei Vantaakaan ole huolehtinut riittävästi alueen julkisesta liikenteestä. Toki alueella kulkee 514, 519, 520, 611 ja 612 sekä Ylästöntietä sisäiset 55 ja 57, mutta vuorovälit ovat melko harvoja ja havaintojeni mukaan linjoja ei tunneta hyvin jos ei olla vakiokäyttäjiä. Esim. linja 611 voisi poiketa Tikkurilan asemalla, jolloin asemalta pääsisi Valimotien varrella oleviin liikkeisiin. Usein on tultu Tikkurilan asemalla kysymään, että pitäs päästä esim. Hobby Halliin tai Giganttiin 611:sta, mutta sitä ei näy, eipä tietenkään kun se kulkee Kielotietä pitkin. Yksi vaihtoehto olisi muuttaa V68 kulkemaan Flamingolta Valimotietä pitkin nykyiselle päättärille. Poistuvan reitin korvaisi nykyiselläkin tasolla 620, 650 ja 652, joista vaihto joko V55:een, V57:een tai V61:een.
Viimeksi muokattu: