Ensi vuonna on tarkoitus remontoida Siilitien metroasema. Suunnitelmissa on mm. aurinkopaneelien käyttöä ja ledivalaisimien käyttöönottoa. En osaa arvioida kustannuksia, mutta toimenpiteet kuulostavat järkeviltä.
Selasin hieman suunnitelmaa ja havainnekuvia HKL:n johtokunnan esityslistalta (http://www.hel.fi/hki/HKL/fi/P__t_k...enteko_sisalto?doc=HKL_2011-04-07_HKLjk_05_El). Ensimmäisessä havainnekuvassa on myös aseman länsipäätyyn lisätty pieni ylikulku Herttoniemen pientaloalueelle. En löytänyt selosteesta mainintaa uudesta länsipäädyn yhteydestä lainkaan. Talousarviossa mainitaan hätäuloskäynti, mutta en tiedä onko kyseessä juuri tämä silta. Voisiko joku asiaa tunteava kommentoida tätä?
Siilitien metroasema kuuluu tietysti niihin vähemmän käytettyihin. Uusi länsipäädyn uloskäynti voisi tehdä aseman hieman helpommin saavutettavaksi osalle herttoniemeläisiä (tosin potentiaalinen väkimäärä ja potentiaalinen matkan lyhennys jäävät uskoakseni molemmat melko pieniksi). Mutta kiinnostaa tietää ollaanko, kuten Kulosaaressa, taas tekemässä toinen uloskäynti, jota ei kuitenkaan saa käyttää. Tähän on varmasti turvallisuus- ja/tai esteellisyyssäädökset ym. syynä, mutta jos se silta sinne länsipäätyyn todella tulee, kuinkakohan paljon kalliimpaa olisi tehdä siitä sellainen, että se voisi olla ihan oikea uloskäynti.
Selasin hieman suunnitelmaa ja havainnekuvia HKL:n johtokunnan esityslistalta (http://www.hel.fi/hki/HKL/fi/P__t_k...enteko_sisalto?doc=HKL_2011-04-07_HKLjk_05_El). Ensimmäisessä havainnekuvassa on myös aseman länsipäätyyn lisätty pieni ylikulku Herttoniemen pientaloalueelle. En löytänyt selosteesta mainintaa uudesta länsipäädyn yhteydestä lainkaan. Talousarviossa mainitaan hätäuloskäynti, mutta en tiedä onko kyseessä juuri tämä silta. Voisiko joku asiaa tunteava kommentoida tätä?
Siilitien metroasema kuuluu tietysti niihin vähemmän käytettyihin. Uusi länsipäädyn uloskäynti voisi tehdä aseman hieman helpommin saavutettavaksi osalle herttoniemeläisiä (tosin potentiaalinen väkimäärä ja potentiaalinen matkan lyhennys jäävät uskoakseni molemmat melko pieniksi). Mutta kiinnostaa tietää ollaanko, kuten Kulosaaressa, taas tekemässä toinen uloskäynti, jota ei kuitenkaan saa käyttää. Tähän on varmasti turvallisuus- ja/tai esteellisyyssäädökset ym. syynä, mutta jos se silta sinne länsipäätyyn todella tulee, kuinkakohan paljon kalliimpaa olisi tehdä siitä sellainen, että se voisi olla ihan oikea uloskäynti.