- Liittynyt
- 24 Syyskuu 2005
- Viestit
- 2,703
Kuinkahan paljon aletaan Porvoon Liikenteen vuoroilla matkustaa Helsingin keskustasta Itä-Helsinkiin? Kyseessähän on sitten metron liityntäliikenteen alun ensimmäinen vaihdoton bussiyhteys Helsingin keskustasta mm. Itäkeskukseen ja Mellunmäkeen. Bussit ovat vieläpä pehmeäpenkkisiä ja matkalla ei pysähdellä montaa kertaa, koska linjoja ei (vielä) käytetä paljoa Helsingin sisäisiin matkoihin.
Vihdintiellä linja 339 on ollut jo pitkään U-liikenteessä ja sitä käytetään ahkerasti myös kaupungin sisäisiin matkoihin, jopa niinkin lyhyellä matkalla kuin Talontieltä Töölön tulliin. Liikennöitsijäähän tämä ei varmastikaan haittaa, kun saa hyvän korvauksen jokaisesta HKL-matkustajasta. Matkustajia houkutellaan isolla 339-kyltillä, joka muistuttaa hyvin selvästi seutulinjojen vastaavia ja bussitkin ovat erehdyttävän samankaltaisia, ei arvaisi linjan olevan vakiovuoro. Syntyykö kuitenkin sellainen tilanne, että Porvoon bussi olisi täynnä Helsingin alueella ja ajaisi puolityhjänä edelleen. Monet vakiovuoroista etenkin Vihdintiellä ja Hämeenlinnanväylällä elävät nimenomaan U-matkustajista, koska matkustajia ei riitä paljoakaan seutulippualueen ulkopuolella.
Vihdintiellä linja 339 on ollut jo pitkään U-liikenteessä ja sitä käytetään ahkerasti myös kaupungin sisäisiin matkoihin, jopa niinkin lyhyellä matkalla kuin Talontieltä Töölön tulliin. Liikennöitsijäähän tämä ei varmastikaan haittaa, kun saa hyvän korvauksen jokaisesta HKL-matkustajasta. Matkustajia houkutellaan isolla 339-kyltillä, joka muistuttaa hyvin selvästi seutulinjojen vastaavia ja bussitkin ovat erehdyttävän samankaltaisia, ei arvaisi linjan olevan vakiovuoro. Syntyykö kuitenkin sellainen tilanne, että Porvoon bussi olisi täynnä Helsingin alueella ja ajaisi puolityhjänä edelleen. Monet vakiovuoroista etenkin Vihdintiellä ja Hämeenlinnanväylällä elävät nimenomaan U-matkustajista, koska matkustajia ei riitä paljoakaan seutulippualueen ulkopuolella.