- Liittynyt
- 6 Maaliskuu 2017
- Viestit
- 1,600
Onko tietoa mikä oli Paunu #121 (Scania Lahti 402) kohtalo kun se kerran myytiin?
Toivottavasti ei ainakaan naulatehdas.
Toivottavasti ei ainakaan naulatehdas.
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Asiasta ei ole tullut julkista lisätietoa, joten autoa ei olla todennäköisesti vielä myyty.Onko tietoa mikä oli Paunu #121 (Scania Lahti 402) kohtalo kun se kerran myytiin?
Kyllä on sairasta että annetaan oikeasti museoinnin kannalta hyödyllinen vanha kunnon Lahti 402:kin sotatantereelle..Paunun 121, eli tiedettävästi Suomen ainoa liikennekelpoinen Lahti 402 on nyt saanut lähtöpassit SLHS:ltä. Uusi omistaja ko. autolle löytyy Ukrainasta. Linkki SLHS:n Facebook-julkaisuun löytyy tästä.
Onkos Suomessa ainuttakaan Lahti 402:ta missään enää jäljellä?Paunun 121, eli tiedettävästi Suomen ainoa liikennekelpoinen Lahti 402 on nyt saanut lähtöpassit SLHS:ltä. Uusi omistaja ko. autolle löytyy Ukrainasta. Linkki SLHS:n Facebook-julkaisuun löytyy tästä.
Tässä kaikki Lahti 402:t, joista olen tietoinen: AEZ-201 ja OYH-506, molemmat seisseet vuosia. Finavialla myös on kaksi lentokenttä-402:sta edelleen toimintakuntoisena, mutta todella vähällä käytöllä.Onkos Suomessa ainuttakaan Lahti 402:ta missään enää jäljellä?
En epäilisi vaikka kohta annettaisiin ex Veolia #165 (RIY-163) Ukrainaan kanssa kun sehän SLHS:llä tuntuu olevan että vaan 80 luvusta alaspäin kelpaa, uudemmat zf lootalla olevat upeat perusbussit ovat heidän mielestään kuraa jotka vie turhaa tilaa.Tässä kaikki Lahti 402:t, joista olen tietoinen: AEZ-201 ja OYH-506, molemmat seisseet vuosia. Finavialla myös on kaksi lentokenttä-402:sta edelleen toimintakuntoisena, mutta todella vähällä käytöllä.
Olisikohan tätä SLHS:n suhmurointia tapahtunut, jos bussin lahjoittaja Martti Paunu olisi edelleen elossa..? Erittäin häpeällistä toimintaa SLHS:ltä jokatapauksessa, kun ei taida YHTÄKÄÄN tällaista matalalattiabussien pioneeria tosiaankaan jäädä jälkisukupolville! Carrus Cityjäkin jäljellä vain muutamia, joista kaikki taitaa olla aika hajalla..?
Ainakaan mulla ei ole haluja liittyä tommoiseen mikä ei säilytä Lahti 402:sia ja City Älläkin vain makaa tallissaan sekä Ikaruksen homeessa olosta puhumattakaan.Aika kovaa tekstiä. SLHS kuitenkin ymmärtääkseni kaipaa uuttaa jäsenistöä ja ennen kaikkea lisää väkeä talkoisiin bussien ylläpitoon sekä varmasti myös hallintoon. Kannattaa sitä kautta olla mukana vaikuttamassa asioihin jos kokee, että seuran toiminta ei sellaista mitä sen toivoisi olevan.
Seurallahan on tallessa kyllä useita 2000-luvun autojakin.
Kyseinen auto mikä herättää paljon tunteita taisi olla vieläpä 2,6 leveä, joten sen saaminen kilpiin olisi ollut jos ei jopa mahdotonta niin erittäin työlästä.
Kannattaa lukea Facebookissa oleva päivitys asiasta ja sen kommenttikenttä. Siinä on aika hyvin avattu mitä realiteetit on.Ainakaan mulla ei ole haluja liittyä tommoiseen mikä ei säilytä Lahti 402:sia ja City Älläkin vain makaa tallissaan sekä Ikaruksen homeessa olosta puhumattakaan.
Sitäpaitsi hyvin olisi voinut odottaa että tulee museoikätäyteen ja rekisteröidä siihen.
Mietityttää kyllä myös se, että kuinka kauan siellä Ukrainassa jaksetaan ylläpitää yli 25-vuotiasta Suomessakin nykyään ainutlaatuista linja-autoa. Sielläkin vanhimmat katurit alkaa olemaan jo vuosituhannen vaihteen jälkeen tehtyjä. Mahtaako linjuri mennä vaan varikon nurkalle seisomaan, kun tulee pyyhkijän sulan vaihtoa isompi operaatio eteen?Voorumeilla ukot aina välillä tulistuu.... Ikävä juttu jos vähiin käy mutta ymmärtää tietysti että jos ei ole rahaa/ukkoja niin tulee ainakin hyvään käyttöön vanhus....
Saman kommenttikentän mukaan eräs harrastaja oli halukas ostamaan auton, mutta siitä pyydettiin liian kovaa hintaa (en tosin tiedä pyyntihintaa). Ymmärrettävästi liikennöitsijät lahjoittavat kalustoa Ukrainaan ennemmin, kuin myyvät niitä halvalla, mutta tässä tapauksessa myynti olisi varmaan ollut järkevämpää.Kannattaa lukea Facebookissa oleva päivitys asiasta ja sen kommenttikenttä. Siinä on aika hyvin avattu mitä realiteetit on.