Vs: Uusien raitiovaunujen tilaaminen käyntiin
Tässä on vielä kaksi kuvaa Stuttgartista, missä tosi vanhat museovaunut ja stadtbahnit kulkee samalla radalla.
99 vuoden ikäero, ja silti samalla radalla: Plauenin vaunu 21 vuodelta 1905 ja Stuttgartin stadtbahn 3353 vuodelta 2004.
http://dt8.de/k000792
ja tässä 100 vuotta: Stuttgartin 222 (v. 1904) ja silloin upouusi 3368 (v. 2004) 222:n satavuotisjuhlissa vuonna 2004.
http://dt8.de/k000797
Ratageometria vaihteissa tuotti vaikeuksia näille vanhoille vaunuille, mutta silti oli mahdollista kulkea myös näillä vaunuilla, mitkä tavallisesti ei ole Stuttgartissa museoliikentessä.
Stadtbahnin jännite on nykyään 750 V, mutta ennen ne kulki myös 600 V:lla. Siksi oli mahdollista muuttaa jännite yhdeksi päiväksi takaisin 600 volttiin.
Muut museovaunut on muutettu niin, että ne kulkee 750 V:lla.
Martin
Stuttgart on tässä asiassa kaikkein rohkein, sillä siellä säilytetään 1000 mm:n rataosuus museovaunuja varten. Verkko ja nykykalusto kun ovat 1435.
Käyttöjännite on myös ongelma, ainakin periaatteessa. Monissa verkoissa on siirrytty 750 volttiin ja museovaunut on tehty 600 voltille.
Tässä on vielä kaksi kuvaa Stuttgartista, missä tosi vanhat museovaunut ja stadtbahnit kulkee samalla radalla.
99 vuoden ikäero, ja silti samalla radalla: Plauenin vaunu 21 vuodelta 1905 ja Stuttgartin stadtbahn 3353 vuodelta 2004.
http://dt8.de/k000792
ja tässä 100 vuotta: Stuttgartin 222 (v. 1904) ja silloin upouusi 3368 (v. 2004) 222:n satavuotisjuhlissa vuonna 2004.
http://dt8.de/k000797
Ratageometria vaihteissa tuotti vaikeuksia näille vanhoille vaunuille, mutta silti oli mahdollista kulkea myös näillä vaunuilla, mitkä tavallisesti ei ole Stuttgartissa museoliikentessä.
Stadtbahnin jännite on nykyään 750 V, mutta ennen ne kulki myös 600 V:lla. Siksi oli mahdollista muuttaa jännite yhdeksi päiväksi takaisin 600 volttiin.
Muut museovaunut on muutettu niin, että ne kulkee 750 V:lla.
Martin
Viimeksi muokannut moderaattori: