Suomalaisia busseja Siperiassa

Vs: Novosibirskin busseja

Alun perin Vantaalta, vuonna 1991 kulkeutunut Kuopioon tai Varkauteen. Tavanomaista korkeampien penkkien perusteella alustana olisi Volvo B57 ja vuosimallina niinkin tuore kuin 1983. Kuopion Liikenteellä auto on totellut kylkinumeroa 2 (HFS-647, ex. Vantaan Linja 14 URM-414), 12 (SJS-563, ex. Vantaan Liikenne 15 URM-415), 30 (SJS-553, ex. Vantaan Liikenne 16 URM-412), tai 55 (SJS-533, ex. Vantaan Liikenne 13 URA-929).

Lisäksi Koiviston Auton konsernissa oli tästä samasta Vantaan Liikenteeltä ostetussa sarjassa myös 387 (KLP-689, ex. Vantaan Liikenne 11 URB-101). Viimeksi mainittu bussi on tosin vaellellut Koiviston Auton konserin eri yksiköissä ja eri numeroilla. Mutta sinivalkoista väritystä siinä ei tainnut olla missään vaiheessa.
 
Kieltämättä kun ei tunne näitä venäjän eri alueita, niin ei heti tietä mistä ketjusta pitäisi etsiä :)
Ja bonuksena vielä
- AO 689 24 ex Askaisten Auto
Mietin joku päivä, että mitenkähän näitä löytöjä pitäisi otsikoida. Joka kaupungille ei liene järkeä luoda omaa ketjua ja toisaalta yksi koko Venäjää käsittelevä ketju paisuisi äkkiä aika isoksi, kun noita autoja tuntuu siellä riittävän. :)

Eli jospa vaikka jako suuralueisiin toimisi? http://en.wikipedia.org/wiki/Federal_districts_of_Russia

Taloudellisia alueita on 12 ja niiden rajojen muistaminen on jo hankalampaa. http://en.wikipedia.org/wiki/Economic_regions_of_Russia

Nuo linkkaamasi kuvat ovat Krasnojarskista Askaistein Autoa lukuunottamatta. Se on kuvattu Tomskissa. Siperiaa molemmat kuitenkin. Onkohan tuo Askaistein Auto teipattu uudelleen auton kylkeen? Kirjotusvihre ei kai ole aito? :D Onko ulkomaisessa tekstissä auton kyljessä jonkinlaista statusarvoa? :)
 
Takaisin
Ylös