Suunnittele Helsingin metroverkosto uudelleen!

Vs: M 300 -hankinta

Tämä on jo aika off-topiccia. Mutta katsokaapas huviksenne Metropolitanin aikataulua ja kertokaa, tuleeko mieleenne jokin metrosta erotettu raideliikennepalvelu pääkaupunkiseudulla.

Jos tarkoitat vuoroväliltään vastaavanlaista raideliikennepalvelua pääkaupunkiseudulla, niin olisiko raitiovaunut? Tosin nekin taitavat ajaa, ainakin toistaiseksi, tihemmällä vuorovälillä kuin tuo metrolinja. Sen vuoroväli näyttää olevan suunnilleen yhtä tiheä, kuin raitiolinjan 1/A.
 
Vs: M 300 -hankinta

Jos tarkoitat vuoroväliltään vastaavanlaista raideliikennepalvelua pääkaupunkiseudulla, niin olisiko raitiovaunut? Tosin nekin taitavat ajaa, ainakin toistaiseksi, tihemmällä vuorovälillä kuin tuo metrolinja. Sen vuoroväli näyttää olevan suunnilleen yhtä tiheä, kuin raitiolinjan 1/A.
Mulle tuli genast mieleen Pääkaupunkiseudun lähiliikenne-niminen raskasraideliikennepalvelu.
 
Vs: M 300 -hankinta

Mulle tuli genast mieleen Pääkaupunkiseudun lähiliikenne-niminen raskasraideliikennepalvelu.

Lähijunat on tietysti infraltaan lähempänä metroa, kuin raitiovaunut. Mutta vuorovälit ovat jopa pääkaupunkiseudun lähijunillakin osittain tiheämmät, kuin Metropolitan-linjalla.
 
Vs: M 300 -hankinta

Osa Lontoon Metropolitan linjasta kulkee samoilla raiteilla muiden linjojen (Circle line ja rautatiet) kanssa. Siksi osalla linjasta on varsin pitkä vuoroväli.
 
Ei nyt tarvitse yksityiskohtiin mennä, mutta kyllähän se sivun 3 linjakaavio on ihan kuin VR:n vastaava. Vuoroväli toki on täällä kokonaisuutena lyhyempi, mutta aikataulu on ihan kuin Helsinki-Kirkkonummi-väliltä.
 
Takaisin
Ylös