Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Jokeri-550:lle kaikki 29 kpl ovat tulossa. Edes pahimman kalustopulan yllättäessä, näillä autoilla ei olisi tarkoitus muita linjoja ajaa. Muutama päivä vielä, ja se alkaa...Nadine sanoi:Kehä 2:sen varrella olevalla concordian varikolla on suuri määrä uusia 8700le telejä, vailla rekisteröintiä. Tulevat siis linjalle 550, vai onko muitakin linjoja joille kyseiset kauniit bussit tulevat?
Nadine sanoi:Harmittaa vaan, kun tuskin nämäkään kovinkaan kauan pysyvät siisteinä sisältä, kun vain teinit pääsevät niihin käsiksi...
Esimerkillisesti vielä ajettu Leppävaaran terminaalissa alueelle, jonne ei saisi ajaa kuin bussit ja taksit. Lisäksi tuohon rivistöön ei saisi parkkeerata kuin sopimusliikenteen busseja.Hujis sanoi:Tässä yksi uudehko, vähän toisen kaliiperin Concordia, kantaa kylkinroa 539 ja rekisteriä VOI-674
Noilla CBF:n henkilöautoilla suoritetaan mm. kuljettajavaihtoja Leppävaaran terminaalissa ja olisi aika hankalaa suorittaa niitä, jos ei voisi ajaa vaihdon kohteena olevan bussin läheisyyteen. Toimenpide kestää niin vähän aikaa, ettei siitä ole juurikaan haittaa bussiliikentelle ja kuljettajakolleegat hyväksynevät homman. Mutta oikeassa olet siinä, että liikennemerkit kieltävät sen, noin niin kuin lain mukaan. Mitenkähän muutenkaan tuo voisi hoitaa?kuukanko sanoi:Esimerkillisesti vielä ajettu Leppävaaran terminaalissa alueelle, jonne ei saisi ajaa kuin bussit ja taksit. Lisäksi tuohon rivistöön ei saisi parkkeerata kuin sopimusliikenteen busseja.
Tietysti homman voisi hoitaa samalla tavalla niin kuin monet liikennöitsijät hoitivat männä vuosina eli kuljettajanvaihtoautona onkin bussi. Tai sitten voi miettiä, että kumpi on taloudellisempaa: hoitaa yhden henkilön kuljetus alle kymmenen litraa bensiiniä vai useamman kymmenen litraa dieseliä satasella kuluttavalla kulkuneuvolla?vristo sanoi:Noilla CBF:n henkilöautoilla suoritetaan mm. kuljettajavaihtoja Leppävaaran terminaalissa ja olisi aika hankalaa suorittaa niitä, jos ei voisi ajaa vaihdon kohteena olevan bussin läheisyyteen. Toimenpide kestää niin vähän aikaa, ettei siitä ole juurikaan haittaa bussiliikentelle ja kuljettajakolleegat hyväksynevät homman. Mutta oikeassa olet siinä, että liikennemerkit kieltävät sen, noin niin kuin lain mukaan. Mitenkähän muutenkaan tuo voisi hoitaa?
Viereisessä Sellon pysäköintitalossa olisi 5 h ilmainen pysäköinti. Tässä tullaan vaan siihen autoilijoille niin tuttuun ongelmaan, autolla on päästävä oven eteen vaikka laki sanoisi mitä. On niin ylivoimaista kävellä se parisataa metriä.vristo sanoi:Mitenkähän muutenkaan tuo voisi hoitaa?
Kylkiin voisi laittaa Concordia Busin nimen, niin ei jäisi epäselväksi, että auto on bussifirman eikä satunnainen väärin pysäköity auto.SD202 sanoi:Tietysti homman voisi hoitaa samalla tavalla niin kuin monet liikennöitsijät hoitivat männä vuosina eli kuljettajanvaihtoautona onkin bussi. Tai sitten voi miettiä, että kumpi on taloudellisempaa: hoitaa yhden henkilön kuljetus alle kymmenen litraa bensiiniä vai useamman kymmenen litraa dieseliä satasella kuluttavalla kulkuneuvolla?
Suomenojan varikolta käsin käydään kyllä vaihdoissa henkilöautoilla. En nyt tiedä tämänhetkistä tilannetta, mutta itse olen ainakin Puolarmetsässä ja Kuitinmäessä vuoronvaihdossa saanut henkilöauton, jolla on sitten voinut ajaa viettämään taukoa Suomenojalle tai jonnekin vastaavaan paikkaan.SD202 sanoi:HelB lienee liikennöitsijöistä ekologisin - ainakin näissä kuljettajanvaihtoasioissa. Kuljettajat kun saapuvat vaihtopaikalle ja lähtevät sieltä apostolinkyydillä.
SD202 sanoi:Nuo TEP70:n luettelemat vaihdot ovat toki poikkeuksia. Eikös valtaosalla Helbin linjoista kuljettaja saavu vaihtopaikalle vaihdu kävellen?