- Liittynyt
- 19 Joulukuu 2006
- Viestit
- 296
Viime tiistain Metro-lehdessä kirjoitettiin sivulla 04 Länsimetron taidehankinnoista
http://static.metrolive.fi/nakoislehdet/metro/MET20081014/
Kylläpä oli taas toimittajien asiantuntemus ja järkeily oikein huippuluokkaa. Eihän asemille tietenkään ripustettaisi sadoittain tauluja eikä ripoteltaisi jotain kulhoja ja tuoleja. Tuommoisella alustuksella sitten saatiinkin päivän kysymykseen (pitäiskö uusia metroasemia elävöittää miljoonien taidehankinnoilla) seuraavana päivänä julkaistu vastaus 13 % kyllä, 87 % ei.
Surkuhupaisinta on se, että saman brändin lehdykkää ilmestyy maailmalla ja välillä lehti on olevinaan niin globaalia ja urbaania. Silti ei tunneta edes Tukholman http://www.sl.se/templates/Page.aspx?id=1666
tai Brysselin http://www.stib.be/kunst-metro-art.html?l=fr metrojen mahtavia ja monipuolisia taidekokoelmia.
Mutta ei sen puoleen. Muistelen, että Vuosaaren radan suunnitteluvaiheessakin joku HKL:n edustaja lausui julkisuudessa, että hän on kuullut, että Tukholman metrossakin on jotain taideteoksia.
http://static.metrolive.fi/nakoislehdet/metro/MET20081014/
Kylläpä oli taas toimittajien asiantuntemus ja järkeily oikein huippuluokkaa. Eihän asemille tietenkään ripustettaisi sadoittain tauluja eikä ripoteltaisi jotain kulhoja ja tuoleja. Tuommoisella alustuksella sitten saatiinkin päivän kysymykseen (pitäiskö uusia metroasemia elävöittää miljoonien taidehankinnoilla) seuraavana päivänä julkaistu vastaus 13 % kyllä, 87 % ei.
Surkuhupaisinta on se, että saman brändin lehdykkää ilmestyy maailmalla ja välillä lehti on olevinaan niin globaalia ja urbaania. Silti ei tunneta edes Tukholman http://www.sl.se/templates/Page.aspx?id=1666
tai Brysselin http://www.stib.be/kunst-metro-art.html?l=fr metrojen mahtavia ja monipuolisia taidekokoelmia.
Mutta ei sen puoleen. Muistelen, että Vuosaaren radan suunnitteluvaiheessakin joku HKL:n edustaja lausui julkisuudessa, että hän on kuullut, että Tukholman metrossakin on jotain taideteoksia.