Ihan selvästi siinä ei sanottu, että sataman raitiolinja päättyisi keskustaan. Tulkitsin tuon niin, että raitiotie yhdistäisi sataman nykyiseen raitioverkkoon keskustassa. Ratikka varmaan ajaisi satamasta keskustan kautta johonkin nykyiseen (tai tulevaan lentoaseman) silmukkaan.
Skyscrapercityssä on julkaistu kartta, joka on kopioitu jostain maksullisesta verkkolehdestä. Karttaan on piirretty raitiotie sille reitille, jota jo mietiskelin tässä viestiketjussa tammikuussa. Reitti siis kulkisi Hobujaama-pysäkiltä Hobujaama-katua pitkin jostain hotellin ja ostoskeskuksen välistä D-terminaalille. Kai se tuosta sitten mahtuu rikkomatta mitään kirkkoa tai hotellia. Huoltoasema pitänee siirtää muualle. Liikennevaloja tai -merkkejä varmaan tarvitaan sataman päätesilmukan tienoilla katkaisemaan laivan autojonot silloin kun raitiovaunu on tulossa.
Se nyt olisi pitänyt arvata, että sataman raitiotie tehdään Tallinkin terminaaliin eikä ulkomaalaisten laivayhtiöiden harvoin käyttämään A-terminaaliin. Montakos säännöllistä reittiliikenteen laivaa edes A-terminaalille purjehtii? Vikingin XPRS ja Eckerön Finlandia? Jatkossa ilmeisesti A-terminaalia palvellaan taksein niin kuin nyt Linda Linen käyttämää Linnahallin terminaalia (eivätkä ne porot joukkoliikennettä muutenkaan käyttäisi).