Talviaikataulut 2017-2018

Ymmärrän toki tuon pointin, ettei tarkalla aikataululla ole noin tiheässä liikenteessä juuri ollenkaan merkitystä. Enkä silloin muinoin edes käyttänyt niitä linjoja, joiden aikataulut oli ilmoitettu epämääräisenä vuorovälinä, joten ehkä tämä kertoo toisinaan turhan perfektionistisesta suhtautumisestani asioihin. :)

Silloin, kun 550:n edellisen kerran syntyi uudelleen, puhuttiin siitä, että aikataulu olisi todellisuudessakin epätarkka. Jos edellä menevä vuoro olisi pari minuuttia myöhässä, voisi seuraavan vuoron lähtöä päätepysäkiltä viivästyttää minuutilla tai parilla. En ole kuullut tarinoita, että tätä olisi koskaan sovellettu käytäntöön.
 
Hauska muuten toi linjan 554 muutos tekee siitä aikalailla saman kuin linjan 72 muutos piti olla Koillis-Helsingin alkuperäisessä linjastouudistuksessa.

Eli: Itäkeskus(M) – Malmi as. – Siltamäki – Töyrynummi – Tapanilan urheilukeskus
 
Uuden reittioppaan mukaan 37 & 39N :lle olisi tulossa uusi pysäkki keskustaan päin Neulastie 1501 joka olisi Neulastie 2A kohadalla. Ainakaan keskustasta päin ei näyttäisi olevan enään Neulastien pysäkkiä vai käyttääkö nykyistä poistumis pysäkkiä?
 
Länsiterminaaliin to 1.30 ja muina päivinä 0.30 saapuvalta laivalta joutuu kävelemään Saukonpaaden pysäkille (0.8 km). :lol: Vaikka tuo nyt onkin tilapäistä siihen asti, kunnes jonain päivänä 9 jatkuu Länsiterminaaliin, luulisi kuitenkin että olisi sen verran voitu joustaa että radan valmistumiseen asti yksi 9:n vuoropari ajaa Länsiterminaalille.

Länsi-Pasilasta lähtee 7 Länsiterminaaliin 0.14, joten täytyyhän sen ajaa sieltä terminaalista halliinkin. Lähtö olisi tällöin oletettavasti 0.49Hs, olisiko aikataulusta jäänyt merkitsemättä yön hallilähtö?

Kutosella ja kympillä on syksystä lähtien aamuliikenne viikonloppuisin.
 
Länsi-Pasilasta lähtee 7 Länsiterminaaliin 0.14, joten täytyyhän sen ajaa sieltä terminaalista halliinkin. Lähtö olisi tällöin oletettavasti 0.49Hs, olisiko aikataulusta jäänyt merkitsemättä yön hallilähtö?

Kutosella ja kympillä on syksystä lähtien aamuliikenne viikonloppuisin.

Kympin aikataulusta ovat kaikki hallista lähdöt jääneet pois vaikka niistä mainitaan selostuksessa. "Oopperan pysäkiltä", "Töölön hallin pysäkiltä".

---------- Viestit yhdistetty klo 10:31 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 09:42 ----------

Syy selvisi, että miksi 89 vuoroväli tihenee. 88 ei enää kulje Yliskylän kautta.

51 on ajanut ajanut poikkeusreittiä kaivuutöiden vuoksi Hakaniemeen päin Haapaniemenkatua. Työt ovat loppuneet mutta uusissakin aikatauluissa tämä on merkitty reitiksi?!
 
HSL:n hallitus hyväksyi Laajasalon linjojen muutokset kokouksessaan 2.5.2017.



Kumma, ettei suunnitelmassa ollut mitään siitä, että 89 ja 85 korvataan hiljaisena aikana linjalla 85B.

---------- Viestit yhdistetty klo 13:35 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 13:32 ----------

Länsi-Pasilasta lähtee 7 Länsiterminaaliin 0.14, joten täytyyhän sen ajaa sieltä terminaalista halliinkin. Lähtö olisi tällöin oletettavasti 0.49Hs, olisiko aikataulusta jäänyt merkitsemättä yön hallilähtö?

Kutosella ja kympillä on syksystä lähtien aamuliikenne viikonloppuisin.

Ettei tämä 7 lähtö olisi "ei linjalla" niin kuin vitosen vuorot. Voisi se ainakin olla "rautatieaseman pysäkille".
 
Kumma, ettei suunnitelmassa ollut mitään siitä, että 89 ja 85 korvataan hiljaisena aikana linjalla 85B.

---------- Viestit yhdistetty klo 13:35 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 13:32 ----------



Ettei tämä 7 lähtö olisi "ei linjalla" niin kuin vitosen vuorot. Voisi se ainakin olla "rautatieaseman pysäkille".

Nykyään ohjelmisto on koodattu siten, että Ei linjalla näkyy, kun saavutaan reitin viimeiselle pysäkille, joka ei poikkea normaalista reitistä. Linjalla 5 vaihtuu teksti Ei linjalla Ylioppilastalon pysäkiltä lähtemisen jälkeen, koska Rautatieasema on viimeinen pysäkki ennen hallireittiä. En ole huomannut ainakaan itse, että missään muualla olisi alettu käyttää tuota tekstiä.
 
No niin, eli Reittioppaassa näkyy nyt kaksi lähtöä lisää linjalla 7, ja HSL on päätynyt siihen, että Länsiterminaalilta lähtee kaksi vaunua Sörnäisten metroasemalle kello 0.45 ja 1.05, ja to 1.30 laivalta tulee edelleen kävellä Saukonpaaden pysäkille.

Nykyisellä linjastolla ei kyllä toimi erityisen hyvin se malli, että katsotaan kartasta minne ei kulje yöllä busseja ja jatketaan sinne kulkevien linjojen liikennöintiaikaa. Esimerkiksi Länsiterminaali ja Snellmaninkatu tarvitsee yöllä kulkevaa raitiovaunua, kun taas 7 on toisaalta päällekkäinen tiheän bussiliikenteen ja junan kanssa koko matkan Snellmaninkadun radalta pohjoiseen.
 
Ajaako nobina muuten hakunilasta vai klovista 562 ja 587

Köysikuja ja Hakunila voivat olla oleellisia vaihtoehtoja, Aviapoliksesta aloittavat voisivat tulla Köysikujalta ja Mellunmäestä aloittavat sitten Hakunilasta. Toki Nobinan tapaan vaihdella yöllä varikoiden välillä autoja, niin voi näkyä Klovin kalustoakin joskus siellä 562:lla. ;)
 
Köysikuja ja Hakunila voivat olla oleellisia vaihtoehtoja, Aviapoliksesta aloittavat voisivat tulla Köysikujalta ja Mellunmäestä aloittavat sitten Hakunilasta. Toki Nobinan tapaan vaihdella yöllä varikoiden välillä autoja, niin voi näkyä Klovin kalustoakin joskus siellä 562:lla. ;)

Ainakaan Köysikujalle ei pitäisi tulla eli Hakunilasta luultavasti ajetaan kokonaisuudessaan. Siirtoreitin pituus ei ole aina ratkaiseva tekijä. 572:n Mellunmäestä aloittaviahan on ajettu nimenomaan Köysikujalta ja käsittääkseni aiemmin myös Klovista.
 
Ainakaan Köysikujalle ei pitäisi tulla eli Hakunilasta luultavasti ajetaan kokonaisuudessaan. Siirtoreitin pituus ei ole aina ratkaiseva tekijä. 572:n Mellunmäestä aloittaviahan on ajettu nimenomaan Köysikujalta ja käsittääkseni aiemmin myös Klovista.

Jaa-a, ei sitä tiedä mitä nobinalla on mietitty. :lol:
 
Köysikuja ja Hakunila voivat olla oleellisia vaihtoehtoja, Aviapoliksesta aloittavat voisivat tulla Köysikujalta ja Mellunmäestä aloittavat sitten Hakunilasta. Toki Nobinan tapaan vaihdella yöllä varikoiden välillä autoja, niin voi näkyä Klovin kalustoakin joskus siellä 562:lla. ;)

562 ja 587 tulevat Hakunilaan. Hakunilan varikko on 562:n osalta ihanteellinen, molemmille päättäreille on kohtuullinen matka ja tauot voi hoitaa vaihdoilla varikon vieressä olevilla pysäkeillä.
 
Takaisin
Ylös