Talviaikataulut 2025–2026

Tämä on myös täysin mahdollinen selitys. Itse pysäkkilaiturin pituus on vain 50-55 metriä, eli 35-metrisen vaunun taakse ei edes mahtuisi Valmetia. Jos mittaa etäisyyden pysäkkilaiturin etupäästä takana olevalle suojatielle, niin pohjoisen suuntaan pituudeksi tulee 62 metriä eli menee tiukille. Silloin taaemman vaunun takaovista olisi siis askel alas, mutta vaunu ei kuitenkaan jäisi suojatielle.
Oliko tästä millaisia kokemuksia tai havaintoja silloin kun 401 ajoi linjaa 4S tuon pysäkin kautta? En jotenkin muista että siitä olisi ainakaan laajaa keskustelua ollut silloin
 
Oliko tästä millaisia kokemuksia tai havaintoja silloin kun 401 ajoi linjaa 4S tuon pysäkin kautta? En jotenkin muista että siitä olisi ainakaan laajaa keskustelua ollut silloin
Se oli vaunu 601. Mutta itse asiaan, ei tuo aihe silloin paljon puhuttanut - ainakaan tällä foorumilla. Se ehkä on hyvä tiedostaa, että tuo 4S kulki yhdellä ainoalla vaunulla vain tietyn osan päivästä. Lisäksi se oli lähes pahinta korona-aikaa, jolloin vuorotiheys raitiolinjoilla muutenkin oli 10 ellei peräti vain 12 minuuttia. Maanantaista 3.11. alkaen linjojen 4 ja 10 arkipäiväliikenne tihenee 7,5 minuuttiin, eli Lasipalatsin pysäkille tulee olemaan tunkua sekä ykkösen kanssa että ilman sitä. Ilman sitä tunkua olisi tietenkin vähän vähemmän. Ja minäkin olen siinä käsityksessä, että kaksi Artic X34:ää pysäkin nk. palvelualueelle mahtuu täpärästi, mutta jos toisen tilalla olisikin X54, niin sitten menee huomattavan tiukille. Pysäkille ensimmäisenä saapuva vaunu tulisi ajaa mahdollisimman "tappiin asti". Silloinkin toisena saapuvan vaunun pitää tulla todella lähelle ensimmäisenä tullutta.
 
Lisäksi 3.11. ovat Kauklahdessa linjat 162, 165, 213 ja 242 siirtymässä kulkemaan Hansavalkamanaukion ja Kauklahden aseman väliä Kuninkaankartanontien kautta kumpaankin suuntaan. Taas linja 911 katkaistaan Hansavalkamanaukiolle.
Syynä on HSY:n vesihuoltotyö, Onhan tätä katua jo ajettu S- vuoron perään, kun repivät kadun auki heinäkuussa. Alunperin linja 213 oli tarkoitus katkaista Espoon asemalle, 213N mukaisesti, mutta hankkeesta luovuttiin. Asukkaissa on voimaa, aikaisella tiedottamisella on hyötynsä, saatiin kirjoitettua palautetta tulevasta.
 
Takaisin
Ylös