Talviliikenne 2018-2019

Laihapa laiha. Vuoroväli on 75 min. Käyttöä varmasti vähentää se, että harjun 3 viimeiselle pysäkille ei liikennöidä. Sunnuntain liikenne puuttuu myös

Jolin materiaali on jälleen kerran niin ihastuttavan epäselvää, ettei siitä selviä, mitä reittiä linja mahtaa liikennöidä Pyynikintorilta Pispalanharjulle. Pyynikintori kun mainitaan välipisteenä. Konservatorion edestä ahtaita katuja pujotellen? Pyynikintorilta F.E. Sillanpään kadulle ja sieltä Lyseokatua Palomäentielle, josta nykyiselle reitille? Vaiko Pirkankadulta Pyynikintorin ohitse ja Vesilinnankatua ylös harjulle?

Toki lavea tiedotus antaa myös laveat linjat mahdolliselle reittivalinnalle, jottei sitä tarvitse vielä lukkoon lyödä.
 
Jipii, Pispalassa säilyy sittenkin linjaliikenne. Linja 31 alkaa ajaa Korkinmäen ja Pispalanharjun väliä.
Tässä ainoa voittaja on Nysse, joka voi väittää, että liikennettä Pispalanharjulta ei lakkautettu.
Mitenkäs sitten häviäjät, tässä muutama näkökohta
- Pispalanharjun asukkaat: lähimmät pysäkit eivät palvele ketään
- Kuljettajat: Pyynikintorilla on kuitenkin palveluita esim kahvittelun muodossa. Vietätkö mielummin taukosi korpipäättärillä vai palveluiden keskellä?
- Linjan 31 asiakkaat. Vuorovälin kasvaessa linja kulkee entistäkin harvemmin.

Ja kun tynkälinja Pispalanharjulle ei saa asiakkaita, se on helppo palauttaa takaisin Pyynikintorille...
 
Tässä ainoa voittaja on Nysse, joka voi väittää, että liikennettä Pispalanharjulta ei lakkautettu.
Mitenkäs sitten häviäjät, tässä muutama näkökohta
- Linjan 31 asiakkaat. Vuorovälin kasvaessa linja kulkee entistäkin harvemmin.

Vastahan tässä vähän aikaa sitten Muotialan ja Korkinmäen asukkaat pyysivät lisää vuoroja 31:lle jotta se palvelisi paremmin koulumatkoja Nekalaan. Roskiin menivät ne pyynnöt. Nyt sitten nysse kurittaa lisää...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Nyt sitten nysse kurittaa lisää...
Hah, voisipa sanoa että pelkkää kuritusta on ollut koko touhu heinäkuusta 2014 lähtien. Ratikkahanke oli viimeinen niitti ja sitä ei voi olla huomaamatta. Katujen tukkiminen on jo nyt aiheuttanut järkyttävän suurta tuhoa ja paluuta entiseen ei ole.

Mutta tietty auttaisi jos 31:lle sijoitettaisiin toinenkin auto ruuhka-aikoihin vaikka tuskin niin tehdään. Pispalanharjun "korpipäättäriä" en käsitä sikäli että kuullemma pispan koulun remonttikin on siirtynyt.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
http://tampere.cloudnc.fi/fi-FI/Toi...ukkoliikenteen_palvelutaso_talvikaudel(55539)

Päätöksiin on sisältynyt linjan 11 ruuhka-ajan vuorotarjonnan lisääminen Partolan - Härmälän ja Keskustorin välillä. Yksityiskohtaisemmassa toteutussuunnittelussa on havaittu, että linjan 11 ruuhka-ajan lisävuorot kannattaisi ajaa aamulla keskustasta Partolaan ja iltapäivällä Partolasta keskustaan linjan 11 reitistä poikkeavaa reittiä Sarankulman työpaikka-alueen kautta. Tätä varten perustetaan uusi työmatkaliikenteen linja 27 Keskustori - Sarankulma - Partola. Linjalla liikennöidään 15-30 min välein riippuen linjan 11 ruuhka-ajan lisävuorojen aikatauluista. Järjestely ei lisää liikennöintikustannuksia aiemmin päätetystä, mutta voi lisätä joukkoliikennejärjestelmän lipputuloja
 
Muutoksia alkaen 22.10: http://joukkoliikenne.tampere.fi/etusivu/aikataulu-ja-reittimuutoksia-22.10.-alkaen.html

Linjan 17 vuoro Kalkusta 15:55 lopetetaan ja tarjonta siirretään linjalle 3. Eli olisko nivelbussivuoro joko Hervannan tai Lentävänniemen suuntaan tulossa tilalle? Sinänsä erikoista, koska kyseinen linjan 17 vuoro on kyllä ollut varsin kuormitettu.

Itsekin olen muutaman kerran matkustanut tuolla 17:n spesiaalivuorolla ja ihan hyvin on matkustajia ollut. Kysyin joukkoliikenteen Facebook-sivuilta, mihin vuoroon nivel siirretään ja vastaus oli, että se siirretään vuoroon 16.09 K.tori - Lentävänniemi. Sitä en tiedä, että ajaako se vain tuon yhden sivun vai jääkö kolmoselle loppupäiväksi.

Tällä viikolla olisi siis viimeinen mahdollisuus matkustaa nivelellä linjalla 17 mutta ilmeisesti koulujen syyslomasta johtuen tuossa vuorossa oli muuta kalustoa, eilen maanantaina oli TKL #77. Voi siis olla, ettei niveltä enää nähdä 17:lla.

Onko kukaan matkustanut 73K:lla ja onko koululaisten määrät niin suuria, että nivel on ylipäätään tarpeellinen noissa vuoroissa?
 
Takaisin
Ylös